Devin Troy Strother 28 éves amerikai művész Michael Jordan mitológiája köré épített egy kortárs tárlatot a New York-i Marlborough Chelsea galériában. A ’90-es évek hologramos kosaraskártyái és a Space Jam című 1996-os film vizuális világát emelte be a reflektív, kortárs képzőművészetbe,
de a galéria egyes termei is át lettek alakítva öltözővé és korsárpályává.
A Kanye West érdeklődését is felkeltő festő egyébként arról híres még, hogy nagyon nem szereti, ha fekete művészként tekintenek rá. Elmondása szerint azért fontos számára Michael Jordan is, mert ő nem csupán egy jó néger sportoló volt, hanem minden kétséget kizáróan a legjobb a maga területén.
Strother másik védjegyei a szellemes szlengekből és ironikus gesztusokból összerakott műlkotáscímek. Az iménti képének például az lett a címe, hogy
Az első név ugye a sajátja, Rob Pruitt, Cory Arcangel, Walead Beshty megidézett kortárs művészek, a szomorú arc és Jordan pedig az ábrázolt témák.
Amikor a meccs végén csillámpor kerül az arcokra:
A kiállításon nem csak képek, hanem egyéb képzőművészeti alkotások is szerepelnek
Lynda Benglis stílusában kidekorált hologramos felület.
Aztán egy újabb utalás. Most épp Barnett Newmanre.
Nyertünk, haver, nyertünk! (Nézz már körül, nem nevet senki!)
Amikor lekapcsolódnak a fények a sportcsarnokban.
Az egész projekt teli van különféle humoros variációkkal.
Mondom.
Na, és itt egy igazi kosaras kártya, persze kicsit kidekorálva!
Végül pedig a művész úr egy absztrakt hologramos kártyával.