Hanem azon, hogy kiket ismersz - mondja egy kutatás.

Jó, azt tudtuk eddig is, mennyire fontos a kapcsolati tőke, ha el akarunk érni valamit az Életben, ugyanakkor gondolhattuk (volna) azt is, hogy legalább a művészetek terepén ez talán másképp van kicsit, ott talán többet nyom a latban az, hogy mit alkot az ember.

Egy tavaly évvégi felmérés szerint ez nem egészen van így.

A Columbia Business School publikációjában az olvasható, hogy a networking, magyarul a spanolás, haverkodás, cimbiskedés, bandaizmus már jóval a Facebook- és Instagram gejzírként való feltörése előtt is meghatározó volt a művészek sikereiben. Ezt kilencven, a 20. század elején élt absztrakt alkotó szociális hálózatának felrajzolásával is illusztrálták:

Paul Ingram és kollégája, Mitali Banerjee először felkutatta, hogy ezekben az években mely képzőművészek számítottak híresnek (fontos indikátor volt, hogy kit hányszor említettek név szerint a korabeli dokumentumok, a saját köreiken túl), majd pedig egyrészt egy algoritmust eresztetettek rá a műveikre, hogy az megmondja, mennyire voltak kreatívak az akkori művészközeghez képest, és ezt művészettörténészekkel is megerősítették.

Arra jutottak, hogy ellentétben korábbi feltételezésekkel, miszerint a kreativitás és a hírnév között kapcsolat van, valójában nincs. A kapcsolatoknak köszönhetően emelkedtek fel a legtöbben.

(via)

Igazán kifinomult magasélet: megjött a Roadster print! Lapozz bele, rendeld meg, élvezd! (X)