keresés menü

Nem azért szerencsés az, aki eljut a budapesti Boiler Roomra, mert a kamera előtt táncikálhat

Már ha egyáltalán akar. Hanem valami egészen másért.

Remélhetőleg mindenkivel szembejött már a hír, aki újhullámos klubzenéket hallgat, hogy most tavasszal, pontosan március 5-én az Akváriumban a Telekom Electronic Beats és a Boiler Room egyesíti erőit, és összesen tíz fellépőt vonultat fel két teremben.

A Facebook-esemény gyakorlatilag a bejelentés első napján eldurrant, hőmérőként felszökő “ottleszek”-számokkal, ami kábé minden buliszervező álma. Persze ez várható volt: a BR az egyik legvonzóbb elektronikus zenei brand, ami egy elhagyatott londoni ipari épület falára felszigszalagozott webcammel meg egy roggyant DJ-pulttal és pár haverral indult 2010-ben, mára pedig százezrek nézik az élő közvetítéseket, és száznál is több helyen zajlanak ezek bolyógszerte, Párizstól Ugandáig, Tokiótól Krakkóig.

És a legszebb az egészben? A Boiler Room úgy vált ekkora figyelemmágnessé, hogy mindeközben nem erőszakolta meg saját vállalt misszióját – azt, hogy online otthona legyen az “undergroundnak.”

Imre Kiss a korábbi, 2017-es Boiler Room Budapesten

Ehhez persze szükséges volt az is, hogy egyfajta öngerjesztő folyamat részeként a DJ-k megpróbáljanak pályatársaikra, sőt, saját legjobb formájukra rálicitálni: a Boiler Roomban mindenki igyekszik rettenetesen odatenni magát, a legjobb új szerzeményeit (vagy régi ritkaságait) felrakni, kreatív és bevállalós lenni, hiszen a karrierje múlhat azon, mennyire izgalmas egy órát nyom le – az electronicbeats.hu ebben a cikkében említi is DJ Sherelle esetét, aki már majdnem feladta a DJ-karrieres álmait, de aztán elhívták a BR-be zenélni, a műsora meg annyira sikeres lett, hogy hamarosan két ügynököt is alkalmaznia kellett az elszaporodó fellépéskérelmek miatt, és még a BBC-n is kapott egy rádióműsort.

A mostani budapesti eventnél elég hamar megjelent pár elégedetlenkedő hang, akik az “ismeretlen” nevek miatt kezdtek parádézni – nos, ők tévúton járnak, mert ugyan tényleg vannak itt fiatal, karrierjük kezdetén járó fellépők, mégis, mindegyikük kifejezetten jó ízlésű szelektor. Ahogy az imént említett DJ Sherelle is kvázi ismeretlen figura volt a Boiler Room előtt.

Régen rossz, ha valakinek csak a sztárlemezlovasok neve láttán csillan fel a szeme.

Az előzőek nyomán tehát nyugodtan kijelenthető: nem kell aggódni, hogy a Boiler Room és a Telekom Electronic Beats béna DJ-ket hoz ide, mert ezt egyrészt maguknak sem engednék meg, másrészt miért járnának jól ezzel?

Hasznosabb meglátni az egész eseménynek az edukációs aspektusát: olyan előadókat ismerhetünk meg, akik talán éppen ezen a napon válnak majd a kedvenceinkké – legyen szó akár a los angelesi undergroundot felrázó Mor Elianról, a vicces neve ellenére nagyon is komolyan veendő Club Fitnessről, a hibrid táncbombákat szóró Minor Science-ről, de a nagyobb nevek, a lofi hauzból ismert DJ Seinfeld és a holland Tom Trago is várhatóan előhozzák magukból a legjobbat. Itt bele is lehet hallgatni az összes fellépő egy-egy mixébe, ha valaki még most sem hinne nekünk.

És ne feledjük, hogy nagyon ügyes magyarok is támogatják szettjeikkel az estét: Yinna és NYXA a smarty-artsy női elektronikus részleget képviselik, és a Farbwechsel kiadócsalád vidám gengsztere, AIWA is a keverő mögé áll. Tőlük már nem csak linkeljük a hallgatnivalót, de rögtön ide is rakjuk, mert megérdemlik:

Szóval: ezért szerencsés az, aki eljut a budapesti bojlerkedésre: táncolva tájékozódhat, nyitogathatja agyának szelencéit a szélrózsa olyan irányaiba, amelyikekbe eddig esetleg még sosem fordult. És ha van kedve, még a kamerába is beletáncolhat az Erzsébet téri dizájnmélyedésben.