Mászkálsz a bútoráruházban, és azon kapod magad, hogy a szemfogó cuccok közül nem tudsz, de igazából nem is akarsz menekülni. Ez nem véletlen: az IKEA szándékosan műveli ezt az aggyal.
Még az áruház kreatívjai is elismerik, hogy a náluk kipipált vásárlások 80 százaléka az érzelmekre alapul, és csak 20 százaléknyi shopping az, amit előzetesen beterveztünk, mint fontos szükséglet. Mindezt pedig úgy húzzák be, hogy a területüket elképesztően okosan tervezték meg: az nem olyan, mint az élelmiszergigaüzletek hosszú sorai, amiken gyorsan tudunk végigszaladni, vagy a nagy, szellős, egyterű bevásárlóhelyszínek, ahol összevissza vándorolhatunk a kipakolt cuccok között.
Nem: az IKEA tudatosan épített labirintust, amin szinte muszáj végigmenni. Így érik el, hogy a hozzájuk érkezők sokkal több mindent lássanak, mint máshol, és így sokkal több impulzusvásárlást abszolváljanak.
…feltéve, ha egyáltalán el akarod ez kerülni ;)))))