keresés menü

Híres rendezők elképzelt home office birodalmai

Az otthonirodázás lassan norma, kösz, korona. De hogyan nézhet ki mondjuk a Mátrix vagy a Twin Peaks géniuszának dolgozója?

A Budget Direct Travel Insurance gondolt egyet, és digitálisan berendezte a közkedvelt filmesek nappali-irodáit, az eredmény pedig minden esetben totálisan fején találja a szeget. Nézzük sorban őket!

Wes Anderson

Mindenki kedvenc szimmetriamániás rendezője, Wes Anderson az elképzelés szerint innen melózgatna egy újabb álomszerű forgatókönyvön. Tekintve, hogy ő minden újabb mozijával egyre inkább elmozdul a direktori székből a dizájneri forgószék felé, és kínosan ügyel rá, hogy a díszletei egyszerre legyenek színpadias csodák egy expresszionista dimenzióban, nem nehéz elképzelni, hogy esetleg tényleg így néz ki az irodája.

Sofia Coppola

Bár a Lost In Translation szállodaszobáinak darkos, deluxe modernizmusa mindenkinek belefagyott a retinájába, Sofia Coppola ízlésének valójában szerves része a világos, pasztelles vintage vonulat, ahogy az valódi lakásánál is tetten érhető. Ezt gondolta most tovább a grafikus:

A Wachowski-tesók

Cyberpunk, Mátrix, fekete monitorok mögötti élet, jelen és jövő összefonódása: kell ennél többet mondanunk? Valószínűleg ennek a fake home office-nak a kitalálása volt a legnagyobb élmény, annyira kézen fekszik minden:

Jean-Pierre Jeunet

Az Amélie csodálatos életében egy szépia tónusú kaland várja a nézőt, olyan karácsonyi témájú színek jelenlétével, mint a zöld, a fekete és a piros. Az alábbi digitális elképzelés ezekkel az árnyalatokkal tölti meg a szobát, plusz egy kis vintázs bútorzattal felvértezve:

Bong Joon-ho

A koreai rendezőóriás már régebben is figyelemreméltó filmeket rakott össze (The Host, Okja, Snowpiercer), de a nemzetközi áttörést a 2019-es Élősködők hozta meg neki, ami az első nem angol nyelvű Oscar-díjas film. Joon-ho változatos filmográfiája azonban nem akadályozta meg abban, hogy egységes vizuális stílust alakítson ki. Üveges modernizmus a vad anyatermészet jelzéseivel áthatva, figyelem a fény nagy ablakokon át való érkezésére és a texturált felületekre – ez az ő útja. Tehát ez lenne az irodája:

Pedro Almodóvar

Az Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén a spanyol rendező kulcsfilmje, ezzel érdemes kezdeni a vele való ismerkedést, amennyiben valaki még nem ismerné a munkásságát. Az ebben a filmben megmutatkozó merész színek és rikító dekorok a pop-artot helyezték a kirakatba, és ez a fantáziairoda sem tesz másképp:

David Lynch

Bár a mindennapi bizarr időjárásjelentéseiből pontosan tudjuk, hogyan néz ki David Lynch homeoffice környezete, de érdemes továbbparittyázni a gondolattal, milyen lehetne az, ha tényleg nagykanállal merítenénk a filmjeiből – leginkább mondjuk a Twin Peaksből, meglocsolva egy kis ötvenes évek Amerikájával. És voilá:

(via)