Életbe lépett a szabályozás: mostantól ártalmas gendersztereotípiákat felvonultató reklámok nem futhatnak semmilyen csatornán, és olyanok sem, amik “súlyos sértést” foglalnak magukban.
Olyan hirdetésekre kerül így a tiltó pecsét, mint például amikor egy férfi felemeli a lábát, amíg a felesége porszívóz, vagy amikor egy parkolni képtelen nőt mutatnak be. Az angol reklám-watchdog magyarázata a lépésre az, hogy
az ilyen reklámok “korlátozhatják az emberek céljait.”
Ez tehát mostantól off a képernyőn, a közösségi médiában, és offline is:
Amúgy tényleg nem hülyeség, ahogyan az ASA (Advertising Standards Authority) indokol, mert az ilyen látott képek tényleg olyan elképzeléseket plántálhatnak a gyerekek agyába, amik miatt később esetleg nem akarnak majd álmokat valóra váltani, ezt pedig ugye senki sem akarja, hiszen a kölyköké a jövő!
(via BBC)