Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a legtöbb esetben akkor alakulnak ki balesetek, amikor valaki nem tartja be az előírt sebességet. Kétségkívül a gyorshajtás sok személyes sérülés és dologi kár oka lehet. Ugyanakkor megdöbbentő módon mégsem ez szerepel az első helyen.
A biztosító társaságok által készített statisztikák szerint még csak dobogós helyen sincs. A tapasztalatok azt mutatják, hogy más hibák, illetve szabályszegések sokkal gyakrabban okoznak olyan helyzeteket, amiknek végül baleset lesz az eredménye.
Ahhoz, hogy ezeket el tudjuk kerülni, nagyon fontos, hogy színvonalas oktatásban részesüljünk, amikor autóvezetést tanulunk. Ha még nem tudod, hova érdemes beiratkoznod, akkor figyelmedbe ajánljuk a BD Autósiskola pécsi telephelyét.
Ha pedig tudni szeretnéd, hogy mi okozza a legtöbb közúti balesetet, akkor olvass tovább. Ebben az írásunkban ugyanis eláruljuk.
Elsőbbségadási kötelezettség megszegése
Amikor egy útkereszteződéshez érünk, akkor az elsőbbségadási kötelezettségről táblák adnak tájékoztatást. A piros színnel szegélyezett háromszög azt jelzi, hogy a jobbról, illetve balról érkező személygépkocsinak is elsőbbséget kell adni.
Ha nincs tábla a kereszteződésben, és lámpák sem irányítják a forgalmat, akkor pedig a jobb kéz szabály lép életbe. Ez azt jelenti, hogy a jobbról érkező autónak mindig meg kell adni az elsőbbséget.
Sok autós azonban nem tartja be ezeket a szabályokat. Előfordul, hogy szemrebbenés nélkül kikanyarodnak, holott be kellene tartani a jobb kéz szabályt, vagy ott virít az elsőbbségadásra figyelmeztető tábla.
Nem megfelelő követési távolság
Amikor egy másik jármű mögött haladunk, akkor megfelelő mértékű távolságot kell tartani tőle. Ez azt jelenti, hogy ha valamilyen oknál fogva hirtelen le kell fékeznünk, akkor sem szabad nekiütköznünk.
Az, hogy ez pontosan hány métert jelent, nagymértékben függ a járművek haladási sebességétől, az útviszonyoktól, illetve a saját reakcióidőnktől is. Vannak azonban olyan sofőrök, akik ezeket a tényezőket nem veszik figyelembe, és szorosan a másik autó mögött haladnak. Ha az elöl haladó autó lefékez, máris megvan a baj.
Kanyarodási szabályok be nem tartása
A KRESZ-ben természetesen a kanyarodásnak is megvannak a maga szabályai, amit be kell tartanunk. Ilyen például az, hogy mielőtt kikanyarodunk, bele kell nézni a visszapillantó tükörbe, a holtteret pedig hátrafordulással kell ellenőrizni.
Csak akkor indulhatunk el, ha nem jön mögöttünk semmilyen jármű, ami akadályozná a műveletet. Sok esetben azonban ez nem történik meg, és a sofőr úgy kanyarodik ki, hogy nem győződött meg 100%-osan arról, hogy szabad-e az út a biztonságos kanyarodáshoz.
Láthatod, hogy nem kizárólag a gyorshajtás lehet veszélyes, hanem más szabályok megsértése is. Tipikusan ilyen például, amikor valaki nem adja meg az elsőbbséget, illetve nem tartja be a követési távolságot. Mindemellett a kanyarodáskor elkövetett súlyos figyelmetlenségek is a lista élén szerepelnek.
(Szponzorált tartalom)