keresés menü

Az év Kickstarter-kampánya? Talicskával tolták bele pénzüket az űrrajongók a NASA eredeti, 1975-ös arculati kézikönyvének újrakiadásába

Az ügynökség a Richard Danne és Bruce Blackburn vezette New York-i stúdiót bízta meg, hogy tegyenek javaslatokat a vállalat arculatának újratervezésére, ami addigra meglehetősen elfáradt.

A fiatal, agilis kreatívok elnyerték a munkát, és többek között előállítak az úgynevezett worm betűlogóval, ami folytonos vonalaival és üres A-betűivel (amit eleinte a NASA egyik döntéshozó fejese nagyon nem szeretett) mára emblematikus és azonnal felismerhető jelzés lett. A hivatalos grafikai kézikönyv csodálatos, gyűrűs füzetecskeként látott napvilágot ilyen oldalakkal:

1992-ben aztán megtörtént az, aminek talán nem kellett volna: a NASA viszacserélte a futurisztikus, minimál kukaclogót a kék kör alapú, húsgolyóként elhíresült előzőre, erre itt. Két ifjú amerikai azonban úgy döntött, hogy nem szabad elfelejteni ezt a korábbi kis csodát, ezért újra kiadnák a kézikönyvet, hogy azt mindenki lapozhassa.

Kickstarteres kampányukból még közel egy hónap van hátra, de már négyszer annyit pénzt szedtek össze, mint amennyit szerettek volna.

Jesse Reed & Hamish Smyth, a kézikönyvet feltámasztó dizájnerek azt mondták a Slate-nek, hogy a worm logó közel van az abszolút tökéleteshez, ami pedig mögötte van, az a modernista dizájn és gondolkodás iskolapéldája – míg a mára visszahozott körös logó olyan régiesnek, képregényesen komolytalannak hat. A kézikönyv pedig, ami persze nem csak erről a logóról szól, a jövő nemzedékeinekszámára megőrzésre bőven érdemes, gyönyörű tárgy és taneszköz is egyben.

Úgyhogy aki akar egyet, itt csengessen, és 2016 tavaszára már hozzá is juthat egy példányhoz!