Kathryn Gustafson amerikai tájépítész cége, a Gustafson Porter + Bowman nyerte a Párizs városa által kiírt pályázatot, így az ő terveik szerint lesz felújítva a 2024-es párizsi Olimpiára az Eiffel-torony környéke.

Mint az a fenti videóból és a képekből is látszik, a legnagyobb újdonság az lesz, hogy az autók szinte teljes kipaterolásával egy 1,6 km hosszú zöld folyosó létesül majd a Trocadéro tértől a Joffre térig, amiknek szintén igazi közparkjelleget kívánnak adni.

A mostani madárview és Gustafsonék terve

Egyúttal lezárják a Pont D’iéna nevű hidat is, erre is fákat telepítenek, pusztán két autós sáv marad, az is kizárólag a mentőknek és a tűzoltóknak. Így az ötven hektáros egybefüggő zöld terület rögtön Párizs legnagyobb parkja lesz majd.

Nem akarunk lebeszélni senkit egy gyors repjegyváltásról, de azt még azért jeleznénk, hogy a terv szerint valamennyi történelmi parkelemet megtartanak, így nem is várhatóak Gustafsonék tervei alapján olyan viták, mint amiket a Notre-Dame újjáépítésének mikéntje generált. Már eddig is.

Már be akartuk fejezni, de az legyen még itt, hogy valakik szerint medence kéne a Notre-Dame tetejére

Nem kellett sokat várni, hogy a klasszikus ötletelésből mémmé váljon a Notre-Dame újjáépítésének az ügye. Először még csak az építészirodák ötleteltek, aztán jött boldog és boldogtalan, olyan ötletekkel, hogy Meki vagy parkolóház legyen a székesegyház leégett tetőszerkezete helyett. Ezeknek a nagy részét most le is söpörjük az asztalról, és csak azokra koncentrálunk, amiknek legalább 0,0001% esélye van.

innen

Igazán kifinomult magasélet: megjött a Roadster print! Lapozz bele, rendeld meg, élvezd! (X)