A Cut Magazinban jelent meg Thomas Albdorf fotósorozata, ami minden idők egyik legjobb tévésorozatából, a nemrég lezárult Breaking Badből elhíresült kék metamfetamint helyezi a “műtőasztalra”, azaz mindenféle környezetbe. Hol laborban, hol izzóval bevilágított befőttesüvegben, hol ékszerként vagy épp egy doboz KFC-s csirkecomb között figyel a legendás, szupertisztaságú kábó.
A Crystal Method című vizuális projekt azt a kérdést kerülgeti, hogy vajon miért kék ez a kristály – merthogy a tökéletesen tiszta methamphetamin színtelen vagy fehér színű. A sorozatban azonban a Heisenberg, azaz Mr. White által készített, 96 százalék pluszos anyag valamiért kékbe fordul.
Egy szakértő blog elemzése szerint alapvetően két magyarázata lehet ennek. Ezek közül a prózaibb az lenne, hogy Heisenberg kristályában van egy olyan szennyeződés, ami a kék szín komplementerét, a narancssárgát elnyeli, ezzel – a fizika szigorú törvényei szerint – kék árnyalatot adva a kristálynak. Ez tök jó, de a sorozat szempontjából értelmetlen és unalmas is lenne. A másik, a költőibb verzió – ami igazából nem zárja ki az előzőt – az volna, hogy a kék szín a sorozatnak színek által jelzett motívumrendszerébe illeszkedik.
A legfontosabb szereplők, úgy mint a – SPOILER ALERT! – kemoterápiás kezelését drogbizniszből finanszírozó Walter White, a drogfüggő tanítvány és társ, Jessie Pinkman és Mr. White felesége, Skyler egyaránt egy-egy színt idéznek fel neveikkel. Azzal pedig, hogy egy White nevű ember készít egy majdnem tökéletes, ám kék színű anyagot – szemben a megszokott fehérrel, és amit amúgy implikálna a neve is, az mindenképpen tovább hajtja az asszociációkat. Innen pedig már nem nehéz az elme dolga, hamar megtalálja Skylert, aki a sorozat elején amúgy rendre kék ruhákban tűnik fel.
Alighanem ez a kis gondolat magyarázza meg Albdorf képeinek abszurditását, amiknek a humorfaktorát igazán csak az okos utalásokkal telezsúfolt sorozat ismeretében lehet feltárni. Persze ettől függetlenül is remek és vicces fotók ezek, íme: