A Hatchli nevű app készítői azt mondják, hogy a kis kreációjukkal bárki korai feedbacket kaphat egy-egy ötletéről, amikor az még nem több puszta koncepciónál, aztán a balra- (NEMJÓ!) és jobbrahúzások (DEJÓ!) tükrében dönthet arról, hogy továbbvigye azt vagy sem.
Kár, hogy a “közösség véleményt alkot” dolog mögött nem igazán látni, hogy kiket jelent ez a közösség, mert bár egyelőre meghívásos a történet, ami az exkluzivitás látszatába burkolja a projektet, valójában nehezen tudjuk elképzelni, hogy a Hatchli kigondolói egyenként nyomozzák és válogatják le, hogy kinek adnak invájtot és kinek nem.
Pedig az mégiscsak kulcsfontosságú, hogy ebben a láthatatlan zsűriben kik kapnak helyet. Amíg viszont erre nincs megoldás, ez az app is marad éppolyan felszínes, mint a Tinder, és mi véletlenül sem javasolnánk egyetlen grafikusnak vagy formatervezőnek sem, hogy itt bíráltassa el az ötleteit.
Még akkor sem, ha ilyen tüchtig képekkel próbálnak rávenni ennek az ellenkezőjére:
A FastCoDesign cikkében arra is rávilágít, hogy az appból ráadásul egyvalami fájdalmasan hiányzik: az, hogy ha az ember ráakad egy ténylegesen fasza ötletre, akkor arról többet olvashasson, informálódhasson. Egy képből és pár sor szövegből ezt az igényt nem lehet kielégíteni, főleg, hogy a design az túlmutat az ötleten: a design a megvalósítás is egyben. Erről pedig nem tudhatunk meg semmit az alkalmazás minimalista kialakítása miatt.
Persze a Hatchli még bétában van, szóval bármi lehet belőle, és ez már csak a fejlesztőin múlik. Ki tudja, lehet, hogy fél év múlva ez lesz a go-to mobilapp a világ kreatívjainak. De addig még kéne szüttyögni rajta egy kicsit.