Oké, önkéntelenül már a korábbi napokban is figyelgettük a Sziget-lakók outfitjeit, és már akkor is érződött, hogy két márka közül lesz valamelyik a topon lépőileg, és a harmadik dobogós is egészen biztosra vehető volt.
A gumicsizmák talán nem is meglepő, hogy nem kerültek elő a harminc-harmincöt fokokban. Az már inkább, hogy Martenst is alig lehetett látni. Papucsban és szandálban is meglehetősen kevesen voltak. Akit mezítláb láttam, az pedig általában a porban feküdt, tehát inkább viselkedésük miatt voltak emlékezetesek ők. Mindenesetre kijelenthetjük, hogy a bakancsos rocker után egy másik sztereotipikus csoport, a mezítlábas francia is eltűnt a Szigetről.
Még mindig nagyon sokan esküsznek a jó öreg dorkó különféle verzióira, de idén már esélyük sem volt a legdominánsabb csoporttá válni. Alapból szépen csillog a bronz, de mégiscsak a bakancsos korszak utáni uralkodó márkáról van szó. Esetükben a harmadik hely nehezen nevezhető sikernek, komolyan el kell gondolkodni odafent.
Nem nagy meglepetésre a Nike csomó modelljével képviseltette magát a Sziget Fesztivál lábain. Elfogulatlan szemeim szerint simán verték a Converse-t, az első helyezettől pedig bár egyértelműen, de nem megalázóan kapott ki a pipás márka. A nagy vetélytárs Adidas valamivel a Converse mögött áll negyedik helyen.
Azon belül is fölényesen a Vans fekete Old Skool modellje, amiből annyi volt, hogy szerintem egymaga ütötte volna a Nike teljes szigetes felhozatalát, de a szintén szép számú Authentic-hadtesttel egyértelmű, hogy az idei Sziget talajszíntjét a Vans uralja.
Az Old Skool sikere talán nem is olyan meglepő, hiszen idén éppen 40 éves az 1977-ben még Style #36 néven induló, a Vans-vonást bevezető modell. A második húszasát betöltve pedig popkultilag nagyon is indokolt a reneszánsza.
És lám, akkora bézik arc vagyok, hogy még én is abban parádéztam!