keresés menü

Sosem hánytak ennyire fittyet a klasszikus nemi szerepekre a tinik, mint most

A J. Walter Thompson Innovation Group nevű trendelemző ügynökség felmérései szerint a Z-generáció mindössze 48 százaléka, tehát kevesebb mint fele vallja magát egyértelműen heteroszexuálisnak. Míg a másik referenciacsoportban ez még 65 százalék, azaz majdnem kétharmad volt.

A vizsgálat egyébként úgy történt, hogy a résztvevőknek egy hatos skálán kellett magukat pozicionálni. A nulla jelentette az egyértelműen heteroszexuálist, a hatos pedig az egyértelműen homoszexuálist. A fiatalabbak megkérdezettek több mint harmada az egyes és az ötös közé tette magát. Míg az idősebbeknél mindössze 24 százalék mutatott ilyetén nyitottságot/bizonytalanságot.

Még néhány adat: Z generáció tagjainak harmada arról is “erősen” meg van győződve, hogy egy személy genderje, tehát társadalmi neme nem is olyan fontos megkülönböztető jegy. Mindössze 44 százalékuk vesz mindig a saját biológiai neméhez címzett ruhát. Több, mint kétharmaduk szerint pedig kellenének külön mosdók a nemileg semleges emberek számára.

Persze a korábbi generáció is már nyitottnak számít ezekben a kérdésekben, de még közel sincs meg az a szókincsük és az az árnyalt gondolkodásuk, amit a fiatalabbak használnak olyan helyeken, mint például a Tumblr – emelte ki a felmérés vezetője, Shepherd Laughlin.

Szerintünk mindebben azért az is benne lehet, hogy húsz és főleg harminc felett az ember jobban tisztában van önmagával, de az is kétségtelen, hogy létező változásokról van szó, ha már egy olyan gigacég, mint a Zara is reagált a fejleményekre.

(dazeddigital via broadly)