Az elmúlt években először az apró és független, aztán a nagyobb fashionvállalkozások is kisebb-nagyobb mértékben, de elkezdtek törődni az olyan, egyre több kritikát kapó addigi sztenderdekkel, mint a nádszálvékony modellek egyeduralma vagy a mindent széppé varázsoló Photoshop. Konkrétan elkezdték leépíteni ezeket, már amennyire tőlük éppen tellett.
Vannak, akik őszintén, és persze olyanok is, akik az eltolódó elvárások miatt álltak bele ezekbe a változásokba, mindenesetre jöttek a telt modellek, jöttek a pigmenthibás modellek, és azok is, akiket nem retusáltak utólag:
I find this so amazing! That even on a massive clothing brand like Boohoo they haven't photoshopped away the models…
Közzétette: Cheryl Adele – 2018. június 21., csütörtök
Sőt, az Outdoor Voices egy amputált lábú fekete modellel is készített fotót.
A “vállald fel önmagad” és a “fogadj el mindenkit” üzenete ma már mindenhonnan sugárzik, de ez még úgy is üdvözlendő, ha tudjuk, hogy sokan puszta marketingmanőverként húzták magukra ezt a missziót. Nincs is annál fontosabb a szupertökéletes Instagram-életek árnyékában, mint megmutatni, hogy egyébként nincs olyan, hogy szupertökéletes.
A Goodbye Bread nevű ruházati cég pedig még tovább ment: sebhelyes modellekkel dolgoztak.
Például vele:
Nem újkeletű probléma a kamaszkori önvagdosás, ami mögött rendszerint a saját démonokkal való vad, gyakran a szülők elől titkolt küzdelem áll, a lelki problémák afféle tüneti kezelése.
Nem véletlen ugyanakkor, hogy ez a kampány jobban megosztotta az internetes közvéleményt, mint bármelyik korábbi, a szépségipari ideáloktól elkanyarodó modell alkalmazása. Volt, aki szerint reményt ad egy hegekkel bíró lány fényképezése is, hiszen sokan vannak a társadalomban, akik hasonló gondokkal küzdöttek tiniként, és utólag sem kell szégyellni a hullámvölgyeinket – míg más arra is ráirányította a figyelmet, hogy ez akár normálisnak is feltüntetheti az önvagdosást.
És te mit gondolsz? Szavazz itt oldalt!