Aki az átlagosnál egy kicsit is jobban szeret foglalkozni azzal, milyen cipő kerül a lábára (vagy akár csak egyszer megfordult a budapesti Kicks R Good-on), az alighanem eljátszott már a gondolattal, hogy milyen cipőt csinálna saját magának. És ezt továbbgörgetve talán azon is, hogy ha jó lenne ebben az iparban, akkor mennyit kereshetne a képességeivel. Nos, ez többé nem titok: három menő designer leigazolt tőlük a háromcsíkos riválishoz, és nyilvános bírósági dokumentumokból kiderült, hogy mennyi volt az annyi – mármint az éves járandóságuk.
Ennyi:
Marc Dolce, a Nike Sportswear dizájnigazgatója:
374 550 dollár (93 millió forint)
Denis Dekovic, Global Soccer senior dizájnigazgató:
362 580 dollár (90 millió forint)
Mark Miner, a Nike Running senior cipőtervezője:
304 890 dollár (76 millió forint)
Természetesen az elválás nem történhetett balhé nélkül.
A Nike szerint cipőbizniszük három fontos szereplője nem simán csak búcsút intett, de a fiókjaikból is átvittek pár ötletet az ellenfélhez. Sőt, tudni vélik, hogy 2014 tavaszától kezdve már tárgyalásokat folytattak az Adidas egyik alelnökével, később már tanácsadókként is segítve nekik (miközben még a Nike alkalmazásában álltak), de szó esik vádjaik között hamis Twitter- és Instagram-követők vásárlásáról, hogy még népszerűbbnek tűnjenek jövendőbeli munkáltatójuknál, komplett merevlemez-másolásról, illetve szigorúan titkos dizájntervek forwardolásáról privát mailcímre.
Ezért a Nike nemrég 10 millió dolláros pert akasztott a nyakukba, csak hogy érezzék a törődést.
Dolce, Dekovic és Miner viszont már a jövőbe néz:
Mi pedig várjuk az izgalmas folytatást. Ja, a címlapkép egyébként innen van, Marc Dolce egyik rajzolgatása a sok közül.