Mediterrán riviérahangulat télen? A tiéd, ha körülnézel a Cargomoda héten nyílt új üzletében, a Telep fölött, ahol halszálkás vászoncipők, kockás sportsapkák és csíkos zoknik idézik a spanyol strandok fazonját. A kézműves dizájnkiegészítőket forgalmazó boltban megtalálhatjuk a klasszikus formák modern, urbánus-divatos megtestesülését, most már nem csak a Wesselényi utcában, de a Gozsduban is.
A Cargomoda a Maians cipők forgalmazásával robbant be a budapesti divatvilágba, miután Karaj, a bolt alapítója egy spanyolországi utazáson szemet vetett a 100 százalékban kézzel készített szövet- és hasítottbőr cipőkre. Hasonlóan a hazai Tisza cipőhöz, a Maians surranókat is egy régi gyárban, régi kaptafák és modellek használatával, de új designnal és anyagokkal gyártják. Vagyis a klasszikus formát a különböző anyagok és színek végtelen kombinációival keltik új életre, amikből Karaj maga válogatja össze a bolt kínálatát.
Bár az őszi-téli kollekció főleg hasított bőrből, és nem lenge vászonból készül, azért tudni kell, hogy a designt a spanyolországi telekre optimalizálják, novembertől februárig így legfeljebb autófüggőknek ajánlott. Viszont a speciális, vulkanizált gumitalpak tényleg strapabírók, melegebb évszakokban nem kell állandóan figyelni, hogy hova lépünk.
Ehhez a stílushoz pedig megfelelő headpiece is dukál, mondjuk éppen egy cikkes sapka vagy vászonkalap San Franciscóból:
De a Cargomoda választéka itt nem ér véget: ha feltétlen téli cipőt akarunk, az amerikai Clae márka hasonló stílusban, de ellenállóbb kivitelezésben tökéletesen megfelel a célnak. Valamennyi magas minőségű bőrből készült, a bebújós slip-ontól a bakancsig terjed a kínálat, és nagyon sokféle szín közül választhatunk – az egyik legszebb éppen Karaj lábán virít, szürke hasított bőrrel és forró, piros talppal.
A színkavalkád pedig a Happy Socks zoknikkal (amikről már mi is írtunk) veszi kezdetét igazán. Pöttyös, csíkos, kárómintás, egyszínűt ne is keressünk köztük, viszont tekintve, hogy Svédországból érkeznek, a melegségi faktor garantált.
A magyar designt egyelőre az Aarion divatmárka képviseli, elsősorban pólókkal (mélyen dekoltált, diszkópázsit-villantós férfiatlétáktól a klasszik fazonig), de Karaj tervei szerint az új üzlet később pop-up jelleggel teret kínál majd a legkülönbözőbb hazai tervezőknek. Vagyis érdemes lesz januártól rendszeresen felcaplatni a Telep emeletére, mert – amolyan megújuló bemutató teremként – a kis üzlet mindig tartogatni fog valami meglepetést.