Kicsit nagyapós, kicsit szürkeegér-szerű, de annál a lábra öntöttebb: erről ismerszik meg a szándálok királyának, a Birkenstocknak az alapmodellje.
A szandál, ami sokak szemében egy hordhatatlanul slampos rondaság, és mégis, egy ideje felkeltette a nagy divatcégek figyelmét. Az Opening Ceremonytól Rick Owensen át többen odaráncigálták, még ha csak ideig-óriáig is a reflektorfény alá, de a mára már bezárt legendás párizsi konceptbolt, a Colette is kijött egy saját iterációval.
Szóval a Birkenstock, az istenadta nép gyakran zoknival viselt lábbelije, így vagy úgy, nem ússza meg, hogy néha rá-rátaláljon a fashion magasabb légköreiből valaki.
Ezért is volt érdekes, hogy amikor a The Cut újságírója, Cathy Horyn egyenesen a szandálos vállalat német főhadiszállásáig utazott, hogy megfejtse a titkot, Oliver Reichert vezérigazgató egy percre sem fogta vissza magát, amikor véleményt kellett formálni.
Nemrég ugyanis az omegamenő Vetements és Supreme márkáknak mondtak nemet. A vezér indoklása pedig:
“Ebből nekünk semmi hasznunk nem származik, ez csak prostitíció.”
Reichert szerint ezek a márkák nemes egyszerűséggel csak rá akarták rakni a logójukat a szandálokra, és szerinte nincs is szüksége rá a Birkenstocknak, hogy majd mindenféle trendlistákon szerepeljenek. És különben is, nem akarnak több igényt kiszolgálni, most nyár elején is kaptak egy kétmillió darabos megrendelést, épp elég lesz azt teljesíteni.
Ami pedig a divatot illeti:
“Leszarom a divatot. Pfff, mi az a divat?! Az Inditex (a Zara tulajdonosa) évente tizenkétszer vált divatot. Mi ez a marhaság?”
Van viszont egy jóslata Reichertnek: szerinte a jövő a kollaborációké, de helyi kreatívokkal, kicsiben. A teljes, és egyébként tényleg izgalmas cikket itt lehet egészében elolvasni!
(Nyitó / címlapkép: Juergen Teller)