A Reddit az egyik legfontosabb beszélgetős-tartalommegosztós közösségi platform a tengerentúlon, lehet, hogy nem annyira látványos mint egy Facebook, de annál hamarabb képes híreket és trendeket jelezni – hogy mást ne mondjunk, egy rakás újságíró innen szed egy csomó sztorit, mert azok elsőként itt jelennek meg a felhasználók jóvoltából.
Ezért nem mindegy az a tény, hogy a Reddit 75 ezer tagot számláló sportcipő-tematikás fórumán
látványosan eltolódtak az arányok a pipáktól a három csíkosok felé.
A sneakerügyi közbeszéd súlypontjainak átalakulása többek között az Adidas olyan nagy húzásainak köszönhető, mint a Yeezy Boostok, illetve az NMD és Ultra Boost modellek – utóbbiról nekem az egyik élvonalbeli magyar sztárgrafikus konkrétan azt mondta a napokban, hogy amióta kijöttek ezzel a sziluettel, csak ilyet vásárol, főleg, hogy a Nike már hosszú évek óta nem bírt felmutatni semmi eredetit.
Szóval a Redditen egyre nagyobbat megy az Adidas. És akkor ehhez érdemes még hozzátenni azt a statisztikát, amit mi is megosztottunk 2015 végén, ez azt mutatta, melyik cipőmárka uralta le az Instagramot tavaly. Nem nehéz kitalálni, az Adidas győzött, toronymagasan.
Mindezek tükrében az egyik reddites fogta magát, és csinált saját szakállára egy kisebb kutatást, hogy igazolja, tényleg így alakul-e át épp a sneakerrajongói világ, vagy ez csak valami káprázat. Arra jutott, hogy nem az: 30 napos felmérésében azt vette észre, hogy a top öt brand, amiről csevegnek itt az emberek, így viszonyul egymáshoz felbukkanásuk gyakoriságát illetően:
Mindennek tetejében egyenesen menő lett Adidasról posztolni, akár Nike-kontextusban odaszúrva a fricskát: például amikor a Nike kijött Kobe Bryant visszavonulásának tiszteletére a Fade To Black kollekcióval, valaki kiposztolta az Ultra Boostjait, fehértől a feketéig. Az Air Max Day napján pedig többen azzal a kommentárral fotózták Adidasaikat, hogy nincs szükség többet a légtalpakra.
Ahogy a felmérés végzője is megjegyzi, nagyon megy az az elképzelés mindenfelé, hogy az Adidas kizárólag a Kanye West-kollab miatt dobbanthatott ekkorát. Szerinte viszont ez egy lassú, 5-10 éves forradalom is lehet, úgyhogy emberünk feltett szándéka, hogy a kutatását egy teljes évre kiterjeszti, hogy megnézzek, most akkor melyik brand is utasítja maga mögé melyiket.
(Infók és nyitókép: Medium)