Nem először áll bele az ismert outdoor márka teljesen komolyan egy ügybe: még idén tavasszal derült ki, hogy nem hajlandóak többé mellényeket eladni Wall Street-i dolgozóknak, azt üzenve, hogy csak olyanokkal hajlandóak bizniszelni, akik a bolygó érdekeit helyezik előtérbe.
Szeptember 20-án pénteken világszerte megmozdulnak azok, akik aggódnak a klímaváltozás miatt. Cégek is beállnak a sorba, köztük a Patagonia – aminek vezetője, Rose Marcario úgy kezdte magyarázatát egy LinkedIn posztban:
“Számos vállalat évtizedek óta céltudatosan maximalizálja a profitját minden egyéb kárára, legyen az munkaerő, helyi közösségek, vagy a levegő, a föld és a víz, ami mind közös.
Szerinte nyilvánvaló, hogy a kapitalizmust fejleszteni kell valahogy, hogy az emberiség túlélje a közelgő éghajlati súlyosbítást.
Az átmeneti boltbezárás ennek a jelzésértékű hangsúlyozása.
Egyébként nem ők az egyetlenek: egy másik ismert ruhamárka, a Burton meg meeting pointtá alakítja az üzleteit, ahol a klímatüntetők gyülekezhetnek, a dolgozóiknak meg fizetett szabadságot adnak, hogy csatalkozhassanak a demonstrációkhoz.
Csatlakozott még a sztrájkhoz amúgy a WordPresstől az Etsyn át a Kickstarterig rengeteg cég, a Fast Company itt össze is szedte mindet.