Karácsony környékén a japán KFC-k forgalma a megszokottnak tízszeresére növekszik. Az emberek hetekkel előre megrendelik a csirkés lánc karácsonyi menüjét, vagy órákat állnak sorban érte.
A sztori még a KFC japán históriájának a kezdetére nyúlik vissza. Nem sokkal azután, hogy Takeshi Okawara megnyitotta az első helyi KFC-t 1970-ben, álmából felébredve feljegyezte, hogy be kéne vezetni valami speciális karácsonyi menüt.
Ezután Okawara akaratlanul kihallgatta néhány külföldi beszélgetését, akiknél az volt a téma, hogy mennyire hiányzik nekik a karácsonyi pulyka. Ekkor határozta el végleg, hogy megcsinálja a maga karácsonyi partimenüjét, igaz, pulyka helyett csirkével.
1974-re meg is volt a marketingterv, a Kurisumasu ni wa Kentakkii, azaz Kentucky-t karácsonyra! Ez olyan jól sikerült, hogy az amúgy a Harvardon végzett Okawara 1984-től egészen 2002-ig a japán KFC vezérigazgatói pozícióját töltötte be.
A karácsonyi partimenü olyan hirtelen vált országos szintű jelenséggé, hogy azóta tananyaggá is vált a világ marketinges iskoláiban.
Az egész trükk mindössze annyiban állt, hogy volt egy rés: korábban Japánban nem volt igazán olyan karácsonyi hagyomány, amit követni lehetett volna.
Hát lett, ez.
(via)