A YouTube-ot sűrűn érik támadások, hogy bár sokat segítenek az előadóknak, de közvetlenül mégis nagyon keveset adnak vissza nekik. Így hát a Spotify után ők is egy olyan bővítménnyel látták el a felületüket, ahonnan a zenészek például fontos információt nyerhetnek arra nézve, hogy honnan érkeznek a megtekintéseik.
A Music Insights nevű új fül két igazi újítást tartalmaz.
Egy százas listába gyűjtve adja meg azokat a városokat (vagy országokat) ahol a legtöbben hallgatták egy adott előadó számait. Így ha turnét szerveznek éppen, akkor ebből ki lehet választani a térség azon városait, ahol kiemelkedően sokan hallgatják az előadót.
Azt eddig is könnyen nyomon lehetett követni, hogy melyik számot mennyien hallgatták. Ez az új aggregátor azonban az összes olyan megtekintést is hozzáadja az egyes dalokhoz, ahol kísérőzene gyanánt vagy sima rajongói feltöltésként szóltak. Ez a kislemezek kiválasztásában segíthet például.
Utóbbi vélhetően csak a mainstream előadóknál jelent majd sokat, a városbontás viszont tök jól működhet a mainstream alatti produkciók esetén is. Amúgy pedig bárkinek érdemes rákeresni az egyes előadók adataira, mert csomó érdekes dolog kiderülhet arról, hogy kit hol hallgatnak sokan vagy legalábbis meglepően nagy számban.
(via Techcrunch)