Amennyiben az utólagos ülésfűtést mi magunk szereljük be az autónkba, akkor azt nagy odafigyeléssel kell megtennünk. Ha hibázunk, akkor kiéghet a kárpit, sőt, akár még tűz is keletkezhet.
Tudnivalók az egyes ülésfűtések típusáról
Sok múlik már az Autompláza Kft. által kínált ülésfűtések kiválasztásán is. Míg régen a fűtőszálas változatok voltak elterjedtek, ma már célszerűbb karbonszálas megoldást választani. Az ellenálláshuzalos verziókról tudni kell, hogy könnyebben sérülnek például akkor, ha rátérdel az ember.
Az olcsóbb megoldásokkal az a baj, hogy egy vékony huzattal rendelkező gépkocsinál ki lehet érezni a fűtőszálat, ami zavaró lehet már rövid távon is. Ezzel szemben a karbonszálas ülésfűtések sokkal jobban ellenállnak a mechanikai hatásoknak. Az ülés egész felületét melegítik, a fűtendő felülethez könnyen hozzáigazíthatóak.
Jó tudni, hogy az egyes változatok nem egyforma idő alatt fűtik fel az ülést. Ennek oka nem az ülésfűtés típusa, hanem a hozzájuk kapcsolódó elektronikus alkatrészekben keresendő. Elérhetők relés és elektronikus hőmérséklet-szabályozású variációk is. Az első percekben a szabályzóelektronikás rendszerek tudnak hatékonyabban működni.
Néhány speciális eset
Egyes autókhoz különleges formájú ülésfűtésbetétet kell keresni. A Mercedes, valamint a Mitsubishi járművei esetén gyakran találkozhatunk hosszanti varrással. Az ilyen ülésekbe nem lehet hagyományos karbonszálas betéteket illeszteni. A fordított U alakú ülésfűtések viszont megoldást jelentenek erre a helyzetre, hiszen a varrás mindkét oldalán, azaz a combok és a hát számára is garantálják a kellemes, meleg érzetet.
Az sem mindegy, hogy milyen akkumulátor van egy gépkocsiban. Ezt figyelembe véve kell kiválasztani a megfelelő ülésfűtést.
Célszerűbb lehet az ülésfűtés beszerelését szakemberre bízni!
Bár elvileg szakképzettség nélkül is neki lehet látni az utólagos ülésfűtés beszerelésének, jobb a dolgot szakemberre bízni. Ahhoz, hogy a végeredmény tökéletes legyen, van szükség némi autóvillamossági és kárpitosságban szerzett gyakorlatra.
Első lépésként el kell távolítani a kárpitot az ülésszivacsról. Ügyelni kell arra, hogy az övfeszítő vagy az oldallégzsák is az ülésben van-e elhelyezve, ezek csatlakozóit is szét, valamint össze kell kapcsolni ebben az esetben. Amikor elhelyezésre kerülnek az elektromos vezetékek, úgy kell ezt megtenni, hogy mozgathatók maradjanak az ülések, de a lemezéleket is figyelni kell, nehogy felsértsék a vezetékeket. Máskülönben rövidzár vagy tűz is keletkezhet.
A kárpitokat rögzítő feszítőpálcák és fémgyűrűk kioldásához célszerszám kell, na és persze rengeteg türelem. Az ülésfűtéseknek végül tápfeszültséget is kell biztosítani, valamint el kell helyezni az ülés közelében a kapcsolót.
Mindez hosszú munkaórákat vehet igénybe egy szakember esetében is, ez már önmagában is nyomós érv a mellett, hogy ne mi magunk álljunk neki az ülésfűtés beszerelésének.
(Szponzorált tartalom)