A Business to business esetében olyan vállalatokról van szó, amelyek más vállalatoknak kínálnak szolgáltatást, terméket. Ez a szektor jelentősen különbözik például a B2C-től. Jellemzően kisebb az ügyfélkörük, ugyanakkor magasabb összeggel számolhatnak egy-egy értékesítésnél.
Mit érdemes tudni a B2B marketingről?
Ebben a szektorban vállalatok közötti üzletkötésről van szó, ami nagyban különbözik az “üzletről fogyasztóra” modelltől. Általában hosszabb sales ciklusról beszélünk, több szereplő bevonásával, ami pedig a marketinget illeti, szintén más megközelítéssel kell szemlélnünk.
A 7Digits B2B szolgáltatása egy remek lehetőség mindazoknak, akik külföldi piacra lépést fontolgatnak, és akiknek stratégiai fontosságú a növekedés.
A Business to business értékesítés legtöbbször valamilyen egyéb tényezőn is múlik, például tőkemegfelelés, beszállítói minősítések megléte, vagyis az érintett döntéshozóktól is függ.
Azonban az online tér egyre nagyobb fókuszba helyezésével ez a terület is hatalmas átalakuláson ment keresztül. Például azok a döntéshozók, akiknek feladata a beszerzés lebonyolítása, a kereső segítségével néhány kattintással megtalálhatják, amire kíváncsiak. A marketing szakértők állítása szerint a videós tartalmak jelentősen megdobják a leadgenerálást, valamint segítséget jelentenek a leadek felmelegítésében is.
A modern világ elvárásaival összhangban kell fejlődni
A járványhelyzet idején felértékelődött az online jelenlét, a korábbi értékesítési modelleket át kellett ültetni a digitális térbe. Régebben a személyes találkozók voltak hangsúlyosabbak, a változással összefüggésben viszont előtérbe került a vásárlók online szórakoztatása, a figyelem megszerzése izgalmasabb tartalmak révén.
Ahogyan a vásárlási szokások lassacskán átalakultak, úgy változott a B2B marketing is, számolnunk kell a túl nagy zaj és a hatalmas verseny negatív vonatkozásaival is. A vevőjelöltek megtanulták kizárni a figyelmüket, és így magasabbra tolódott az ingerküszöbük.
Ezek a hatások meglátszanak a call centerek hideg hívásainak eredményességében, vagyis a vevők direkt megkeresésén alapuló modell egyre kevésbé működőképes.
Ehelyett az inbound marketingre kell tenni a fókuszt, ami az érdeklődők keresésein alapul, a főbb pillérek pedig a célzott hirdetések, a SEO-val támogatott forgalomterelés, a profi tartalmak, és természetesen a marketing automatizáció.
Elég felhozni, hogy a vevők 52%-a jobban preferálja azokat a vállalatokat, akik maguk ismertetik saját tartalmaik segítségével a termékeiket, szolgáltatásaikat.
A legnagyobb kihívás a marketingben
B2B modell legfőbb kihívásának tekinthető, hogy több ponton is meg kell oldani az online kommunikációt a célközönséggel. Az üzleti modelltől függ, hogy mennyi érintkezési pont válik szükségessé.
Kétségtelen, hogy eleve az online információgyűjtés irányába tolódott minden, valljuk be, hogy az esetek javában mi is ilyen módon tájékozódunk, hiszen gyorsabb és bőségesebb lehetőségek kínálkoznak.
(Szponzorált tartalom)