A fiatal generáció online tévécsatornáját indítja el a Post For Rent 2021. áprilisában, amelyen az ország legnagyobb influenszerei által gyártott tartalmakat érhetik majd el a nézők.
2019 közepén született meg az ötlet, hogy a Post For Rent magyarországi stratégiájának részeként létrehozzon egy önálló, a saját talent csapatára szabott produkciós házat. A csatorna lényege, hogy úgy biztosít felületet saját gyártású tartalmak terjesztésére, hogy abban a Post For Rent csapatába tartozó véleményvezérek saját kreativitásukat is megvalósíthatják és kiélhetik
Napról napra rengeteg egyedi produkciós ötlet születik az influencszerek részéről, amik külön-külön is nagyon erősek, de egy ernyőmárka/TV csatorna alatt elérésben és nézettségben az egyik legerősebb médiafelület lehet majd mind közül. Fontos szempont például, hogy a szponzorok, potenciális hirdetők számára teljesen transzparensek lesznek a nézettségi adatok és a közönség demográfiája is.
A formátum működésére már vannak nemzetközi példák, de a hazai piacon ez a kezdeményezés egyedülálló és előremutató. A 2020-as év a műsortervek kidolgozásáról és a fejlesztésről szólt, 2021. áprilisában pedig végre elindul a Creator TV.
A saját online televíziócsatorna indítása szervesen illeszkedik a PFR magyarországi, hosszútávú stratégiájába, a hazai ügynökség az elmúlt évek következetes építkezésének köszönhetően több, mint 70 prémium, velük kizárólagos szerződéssel együttműködő magyar influenszert tudhat soraiban.
A televízió a hazai piacon hagyományosan erős médium, azonban a fiatalabb, 35 év alatti közönség tartalomfogyasztási szokásai sokban különböznek az előző generációkétól. Elsősorban az ő kiszolgálásuk a cél az induló Creator TV esetében.
Azt szeretnénk, hogy egy olyan felület legyen, ahol a nézők folyamatosan új, sokszínű tartalmakkal találkoznak, amelyeket a kedvenc youtubereik hoznak létre.
A modell kicsit hasonlít a Netflix stratégiájához, a Creator TV-nek mindig lesznek saját gyártású műsorai, de a legnagyobb hangsúlyt az influencerek saját produkciói kapják. A megvalósítás magába foglalja a gyártást és a promóció szervezését, valamint mindezek finanszírozását.
A YouTube, mint platform emiatt is egyértelműen adta magát, hiszen egy gyorsan, könnyen fogyasztható felület, amely mind a leendő műsorkészítők, mind a követőik számára bevált. Az sem hátrány, hogy a tartalmakra eredményei azonnal és jól monitorozhatóak.
A hagyományos televízióhoz képest az online tévécsatornák elérése pontosan mérhető, az adatvezérelt működésnek köszönhetően a tartalom folyamatosan igazítható a közönség igényeihez, érdeklődési köréhez, reakcióihoz. A piacra való belépési korlát is alacsonyabb, így a jövőben várhatóan egyre több ilyen csatorna jelenik majd meg.
A hirdetők számára is számos előnyt kínálnak az online tévécsatornák: a hagyományos reklámszpotok és termékelhelyezések mellett egyedi, kreatív szponzorációs lehetőségek lesznek elérhetőek. A csatorna- és rovatszponzoráción túl akár forgatókönyv is írható egy adott márkára.
A Post For Rent szerepe az értékesítés, a tehetséggondozás, az egyedi koncepciók kidolgozása és a produkciók gyártása. A PFR a magyarországi ügynökséggel exkluzív szerződésben álló tehetségeket a kezdetektől partnerekként kezelte.
A Creator TV első műsorai a TR!Ó Podcast adásaiés egy ide érkezik a Broadapest legújabb évada is. A jövőben egyre több saját gyártású műsorral bővül a kínálat, a tervek szerint az év végére naponta számíthatnak új tartalomra a nézők, a változatos tartalmak garantálják, hogy mindenki találjon az érdeklődésének megfelelő műsorokat.