keresés menü

Painted-sivatagból hipsztersivatag

sandler01

Ben Sandler fotós legújabb munkái absztrakt építészeti-grafikai elemekkel árasztják el az arizónai Painted-sivatag végtelen pusztulatát, firtatva ezzel az élő, az élettelen és a kihalt jelenségek egymáshoz való viszonyát. A Badlands című sorozatban ehhez a földöntúli hatás eléréséhez a Zeitguised stúdió volt segítségére, azon belül is Marian Pramberger volt a fura formák digitális mérnöke és elhelyezője, hol kiegészítve a tájat, hol kiemelve egy részletét.

sandler02

Na jó, ácsi, de mi ennek az értelme? – jöhet a jogos kérdés a kukacoskodó szemlélőtől. Sandler képei az élő és élettelen ősi ellentétét próbálják feloldani azáltal, hogy a lassan, de biztosan őrlő szél és a pusztító nap nyomán kihalt tájak fotói mellé odapakolja a vidék organikus geológiájára utaló számítógépes grafikát.

A képek egyik messzire mutató interpretációja lehet, hogy míg a prímer valóság, kezdve a természettől egészen akár a hardware-ekig, folyamatosan pusztul, addig a virtuális világ meg egyre nagyobb teret nyer.

sandler03

sandler06

Persze nem fontos mindebbe ennyire belemenni. Sandler formái önmagukban, magyarázat nélkül is tök jól néznek ki. Én például bármit megadnék ezért a panorámáért az ablakom alá:

sandler07

sandler08

sandler09

sandler05

sandler04

Zeitguised-ék számítógépművészeti stílusát egyébként úgy szokták jellemezni, mintha menő művészeti iskolás srácok 3D-punkokká vedlettek volna, akik komplex geometriát, szürreális objektumokat, mesterséges magatartásformákat és készen kapott, de újrafelhasznált digitális formákat gyúrnának össze egy hallucinogén narratívává. Aki pedig mindezt bírja, az ERREFELE tájékozódhat tovább.

Tűz tartalom 🔥