Tudod, hogy mi az? Meg fogsz lepődni, ja, nem.
Bocs, ha most kicsit Nyilvánvaló Kapitánykodunk, de hát ki tudja, hogy kinek mi a nyilvánvaló? Hiszen annyi embert látunk minden nap a plázákban köröket róni a butikok között.
A Journal of Experimental Social Psychologyban közzétett friss kutatás szerint (amit Texas és Pennsylvania egyetemeinek szakemberei vezényeltek le) a materiális izék helyett sokkal nagyobb elégedettséget húzunk be magunknak
az úgynevezett élményekből.
Kajálások, utazások, kültéri aktivitások! Ezeket kell tolni, és jobban jár a kis lelkünk.
Oké, ezt feltételezhettük eddig is, de most 7500 felnőttet kérdeztek meg vásárlásaik és életben való kalandozásaik előtt, alatt és után, szóval elsőkézből származik az igazság. Ennél is érdekesebb azonban, hogy mindez miért lehet így: korábbi kutatások már kimutatták, hogy a vidám emlékeink hosszabb ideig kitartanak, mint az egyszeri vásárlásaink észlelt értéke. Nagyobbra tartjuk az előbbit, na.
Szóval húzás ki a levegőre!
(Nyitófotó: Tim Graham / Getty Images)