Új húzásokat kezdett bevezetni a Starbucks az elmúlt hónapokban: például indítottak egy mentális jóléttel foglalkozó online fórumot, és ingyenes előfizetést kínálnak a Headspace nevű mindfullness-mobilappra is – közölte a Business Insider.
Sokan üdvözölték a döntést:
De nem mindenki látja ilyen rózsásan a helyzetet.
“Azért teszik meg ezeket a lépéseket, mert törődni akarnak az alkalmazottak (vagy ahogy a cég nevezi őket, partnerek) lelki egészségével, de úgy érzem, ez csak a felszín kapargatása a valós problémák megoldása helyett” – mondta egy névtelenséget kérő amerikai Starbucksos dolgozó a lapnak, aki szerint inkább a dolgozói létszám megnyesésével kéne törődni, amit a cég elkezdett novemberben és decemberben, és komoly terhet ró a pult mögött állókra – akik néha csupán hárman maradtak a délutáni periódusra.
Egy másik, Washington állambeli Starbucksos szerint ez a mentális egészséges kampány csak a rossz sajtó háttérbe szorítására irányul, ami mostanában a létszámok megnyírásáról és a magasabb hatékonysági követelményekről szóltak – ráadásul országszerte több petíció is irányult a fizetések növelésére, de a Starbucks ezeket mind ignorálta.
“Nem egy meditációs appot kértünk, hanem hogy ki tudjuk fizetni az albérletünket.”
Mi csak remélni merjük, hogy Magyarországon jobb a helyzet. Ha te egy hazai Starbucksban dolgozol, ha gondolod, írd meg nekünk névtelenül, mi a szitu az info@urbanplayer.hu-ra!
Disclaimer: a címben foglalt megállapítás a Starbucksos kávé milyenségéről a kávébuzi szerző személyes álláspontját tükrözi, nyilván. Aki inkább azt javasolja, igyatok rendes harmadikhullámos kávét olyan helyeken, amik nem egy fast coffee chainhez tartoznak.
(Nyitókép: Christopher Furlong / Getty Images)