keresés menü

Így vált fenntarthatóvá a budapesti BrandFestival

November 20-21-én immáron a 19. alkalommal pörgött az ország egyik legfontosabb marketinges-kommunikációs nemzetközi konferenciája a BrandFestival.

A számok: több mint 700 vendég tekintette meg a száznál is több előadót, köztük jó néhány nemzetközi top speakerrel a Budapest Music Centerben.

A nevek: anélkül, hogy uncsi névsorolvasásba kezdenénk, csak a színvonalat érzékeltetve két nevet emeljünk ki! Előadást tartott például Martin Weigel a Wieden + Kennedy amszterdami irodájától, akiknél olyan cégek vannak, mint a Nike, a Heineken, az Airbnb vagy a Facebook instástól.

Beszédet mondott a Plastic Bank alapítója, David Katz műanyagbankár is, aki azzal lett ismert, hogy a műanyag hulladékok eltávolításával keres pénzt, és aki a fenntartható kapitalizmus nevében a hulladékgazdálkodással nem rendelkező országok életminőségét kívánja ezzel javítani. A Henkellel közös projektjében már 35 millió tonna műanyagpalackot gyűjtöttek össze.

A környezetvédelem pedig nem csak az előadásokban jelent meg, hanem a fesztivál szervezése folyamán is végig szem előtt volt. Ezeknek az intézkedéseknek a segítségével indult el a BrandFestival a fenntarthatóság felé:

  • Karbonlábnyom-kalkulátorokkal kiszámolásra került a fesztivál CO2-lábnyoma, ezt pedig az egy jegy/egy fa elvével kívánták ellensúlyozni – tehát minden érdeklődő egy elültetett fát jelentett a Pilisi Parkerdő Zrt. közreműködésének is köszönhetően.
  • A nyomtatott programfüzet helyett telós applikációt használtak
  • A szelektív hulladékgyűjtés és az újrahasznosított papírból készült jegyzetfüzet pedig csak alap volt
  • A parafa névtáblákkal és tollakkal pedig szintén az újrahasznosítás elvét hirdették.

(X)