Meg is született a #boycottvans címke válaszul.
A Vans szokás szerint kiírt az éves Global Custom Culture pályázatát, amiben külsős tervezők ötletelhetnek Vans-lépők dizájnjain, majd a győztes dizájnok pedig nem csak megvalósulnak, hanem a tervezőik is csinos összeget kapnak nyereményként. Huszonötezer dollárt.
Az október elsején elinduló szavazásban hamar behozhatatlannak tűnő előnybe került a kanadai művész, Naomiso terve. Az Authentic modellnek adott egy, a hongongi tüntetésekkel szimpatizáló dizájnt. Sorakozó tüntetők, az orchidea motívum a hongkongi zászlóból, illetve a szintén szimbolikus jelentőségű sárga esernyő is helyet kapott a lépőn.
A Vans azonban a politikamentességre hivatkozva a hétvége során kivette az ominózus dizájnt a játékból. Cserébe pedig elindult a #boycottvans mozgalom. És nem is állt meg ennyivel a történet, a Vans a jelek szerint valamennyi vonatkozó tervet megvétóz: