Ugye mindenki emlékszik minimum a középiskolai háziversenyek idejéből a nem a győzelem a fontos, hanem a részvétel fordulatra? Na, hát ezt eléggé megváltoztatta a közösségi média: itt nagyon is a látható népszerűség a lényeg, lassan szinte már a mennyiség lett a minőség mérőegysége: a lájkszám, a kommentszám, a követőszám. Ha nincs sok, nem vagy jó, bumm.
Ezt felismerve az Instagram után a Facebook is próbálgatja a like-számok elrejtését: most pénteken először Ausztráliában tesztelik a fícsört.
“Egyszerűen csak kikerült a számszerűség az egyenletből, hogy az emberek az interakcióik és a tartalmaik minőségére figyelhessenek”
– mondta Mia Garlick, a Facebook ausztrál részlegének vezetője, aki hozzátette, hogy döntésük a mentális egészségügyben dolgozó szakemberek véleményén és a jó érzéseket vizsgáló (“wellbeing”, erre vajon mi a jó magyar kifejezés?) kutatások eredményein alapszik.
A döntéstől azt remélik, hogy az emberek kényelmesebben érzik majd magukat a Facebookon, és nem úgy, mintha az valami verseny lenne.
Kíváncsian várjuk a teszt végeredményét, aztán a lájkeltüntetés rendes bevezetését (ami után csak a posztoló láthatja a posztja alatti lájkokat, de mások nem látják ezt, és ő sem látja majd másokét), aztán meg azt, hogyan reagál erre Magyarországon az internet népe ;))))