Az egészen sötét étcsokitól a legtejesebb árnyalatig húzódnak a színei ennek az édességnek, amit azért dobtak piacra Indiában, mert nagyon rossz hagyományai vannak ott a kaszt-, régió-, nyelvi és vallási alapú előítéleteknek.
És ez még semmi!…
…a csokit ugyanis a helyi The Economic Times-ban reklámozták India függetlenségének 73. évfordulóján, meglepő módon: egészoldalas hirdetés került az újságba egyes regionális változataiban az ország más területein beszélt kannada, telugu és maráthi nyelveken, oly módon, hogy aki nem tudja elolvasni azt, az nem is tudja értelmezni.
A szlogen pedig alatta:
“Ez a szöveg itt nem félrenyomás. Ez kannada / telugu / maráthi. És azt jelenti: édes dolgok történnek, ha egyesülünk.”
Ez nagyon jó. Tapsolunk nagyon!
Whoa!! Well done, Cadbury's (and Ogilvy), using a Kannada headline in the Mumbai edition, Telugu headline in the Delhi edition and a Marathi headline in the Bengaluru edition. Point made beautifully! Lovely idea that turns our usual Hindi-centric advertising on its head :) pic.twitter.com/XXXCdlcskG
— Karthik (@beastoftraal) August 15, 2019