Urbanplayer: – Eddig magadtól megoldottad a dolgaid, most miért szeretnél 5000 dollárt összeszedni?
Lazerpunk: – Szerencsére kapok annyi támogatást a barátoktól, a hallgatóktól és a rajongóktól, hogy össze tudjak hozni mindent amit szeretnék, anélkül hogy eladjam a lelkem egy kiadónak vagy szponzornak. Egy profi videoklip leforgatása azonban elég nagy projekt, ezért itt úgy döntöttem rábízom a közönségre, hogy megvalósul-e ez a dolog.
“Amúgy is hiszek a közösségi finanszírozásban, meg abban a modellben, hogy nem annak kell fizetnie aki élvezni akar egy bizonyos terméket, mondjuk zenét, hanem annak, aki tud és akar. Gyerekként sose volt pénzem arra, hogy zenére költsek, szóval furán érezném magam, ha most árcédulát tűznék a saját zenémre.”
Ezért is nekem a kezdetektől fogva minden zeném ingyenesen letölthető, és ennek ellenére sokan vannak, akik önszántukból fizetnek a teljesen ingyenes albumokért is, azért, mert tetszik nekik amit csinálok, és szeretnének segíteni abban, hogy fejlődjön ez a projekt.
https://www.youtube.com/watch?v=Shvjj14EcBE
Azt pedig, hogy ez mennyire működik jól mutatja a most futó Indiegogo-kampányunk is (amit ITT lehet megtolni – szerk.), amiben az első videoklipünkre akarunk összegyűjteni 5000 dollárt. Egy hónapig fut a kampány, most vagyunk nagyjából félidőnél, és az összeg kétharmada már megvan. Persze ez nem puszta jótékonyság, mert a támogatásért cserébe rengeteg dolgot lehet kapni, úgy mint CD-t, pólót, pulóvert, VIP-jegyeket, szereplést a klipben, meg minden egyebet.
“A lényeg viszont az, hogy én továbbra is azon az állásponton vagyok, hogy ha semmi más nem az, legalább a zene meg az egyéb művészeti termékek legyenek ingyenesek, és élvezhesse azokat bárki, a művészek támogatása meg legyen azok felelőssége akik megengedhetik ezt maguknak.”
Végtelenül szánalmasnak és visszataszítónak tartom például azt, amit Gene Simmons, a Kiss gitárosa nyilatkozott egy korábbi interjújában, amiben azt fejtegette, hogy minden gyereket aki letorrentezte a zenéjüket fel kellene pofozni. Az ember így is több millió dollárt keresett a zenéjével, és több magánrepülője van, de mégis fáj neki ha valaki úgy élvezi a zenéjét, hogy nem fizetett érte mert mondjuk a lakbért is épphogy ki tudja fizetni. De szerencsére ahogy a régi zeneipar, a hozzá tartozó gondolkodás is kezd kihalni, és egyre több ember számára válik elérhetővé a zene, így legalább ezen a téren kezd valamiféle társadalmi egyenlőség kialakulni.
https://twitter.com/LAZERPUNKMUSIC/status/1162412153900621826
UP: – És ha már dollár, akkor Amerika, ahova egy elég hosszú turnéra mész vissza? Hogy sikerült ezt összerakni?
Lazerpunk: – Idén már lenyomtam egy európai és két rövidebb amerikai turnét, most szeptemberben pedig két hónapra megyek vissza és 36 városban fogok fellépni. Így október végéig összesen 48 fellépésem lesz az Egyesült Államokban, amivel állítólag én vagyok 2019-ben a legtöbbet az USÁ-ban koncertező magyar producer. Bár ennek nem néztem utána.
A sztori elég érdekes amúgy, ugyanis még tavasszal kaptam egy üzenetet egy Los Angeles-i producertől azzal, hogy bejön neki, amit csinálok és szívesen dolgozna velem. Ez pedig az Aesthetic Perfection frontembere volt, akit nagyjából 10 éve láttam először a Dürer Kertben, amikor a Combichristnak nyitott, és azóta az egyik kedvenc producerem.
Azóta voltam kinn Los Angelesben, ahol személyesen is találkoztunk, de felléptünk együtt a Fekete Zajon is, meg mint kiderült több közös ismerősünk és barátunk is van. A legutóbbi albumra írt is egy remixet a Black Lambo c. számomhoz, aztán júliusban felvetette hogy turnézzunk együtt az Államokban, én meg rövid gondolkodás után rábólintottam.
Alig egy éve még azt hittem, hogy sosem jutok ki Amerikába, sosem voltam olyan jó anyagi helyzetben, hogy ilyesmit megengedhessek magamnak, szóval erősen vonzó volt a lehetőség ebből a szempontból is, de persze az elsődleges az, hogy minél több emberrel ismertethessem meg a zenémet, és hogy végre élőben is találkozhassak azokkal az emberekkel akik a világ túlfeléről támogatnak online már hosszú évek óta.
UP: – Miben másabb az amerikai és az európai közönség, mármint akik eljárnak a bulijaidra?
Ha most menőzni akarnék elkezdenék arról áradozni, hogy mennyivel jobb mint a magyar vagy az európai, és teljesen más világ, de ez nem igaz. Lehet hogy csak nincs elég tapasztalatom ahhoz, hogy nagy általánosságban kijelenthessek dolgokat, de én nem érzem úgy, hogy különbséget lehet tenni a közönségek között lakhely vagy származás alapján. Bár hozzáteszem Moszkva talán mégis kilóg kicsit a sorból. Az oroszok teljesen őrültek. Viszont a hangsúly mindig az adott bulin van. Ha jó a promó, jó a helyszín, a hang és a fénytechnika és sokan összejönnek akkor jó a hangulat és király a buli.
https://www.instagram.com/p/B0qNucCFxmf/
Egyébként a legjobb fellépéseim eddig New Yorkban, Moszkvában, Párizsban és Budapesten voltak. A budapesti albumbemutatómra például 450 ember jött el a Dürer Kertbe. Elképesztően jó buli volt, talán az egyik legjobb valaha. De ami az Államokat illeti lényeges különbség, hogy majdnem minden városban kettőkor vége a bulinak, és utána már csak a kifejezetten erre specializálódott after-hours helyek vannak nyitva. Szóval azt kell hogy mondjam, hogy általánosságban Budapesten jobb az éjszakai élet mint szinte bárhol az Egyesült Államokban. De erről kérdezzetek meg újra ha visszajöttem a turnéról, akkor lehet majd máshogy látom már majd.
UP: – Lassan két éves a Death & Glory, új zenékkel mi újság?
Most Augusztus 5-én jött ki egy remix album a Black Lambo c. számhoz, amin található egy rakás remix, köztük Quixotic-é is, aki mostanra már egész jól megtölti a Budapest Parkot Stranger Synths bulisorozatával, illetve az Aesthetic Perfection is írt rá egy remixet. Az album egy kisebbfajta kikacsintás a trap/rap stílus felé, ezért egy kevéssé ismert, viszont annál tehetségesebb magyar trap producer is helyet kapott rajta. Machabray két számban is közreműködött, az egyik a Lambo Nero ami javarészt az ő munkája, illetve a Toomuchhorsepower amiben mellettem őt is hallhatjátok rappelni.
Ha minden jól megy akkor pedig Szeptember elején jön egy új, erősen ebm-es jellegű, basszusnehéz single, majd még abban a hónapban egy teljes album hasonló hangzással. Ha visszajöttem a turnéról pedig teljesen belevetem magam újra a zenélésbe, ugyanis rengeteg tervem és ötletem van, de az utóbbi időben a rengeteg fellépés miatt nem volt ezekre időm.
Nagyjából ilyen lehet az éjszakai gyorshajtás kikapcsolt fényszórókkal
Death & Glory címmel érkezett meg a magyar synthwave-színtér kulcsfigurájának, Lazerpunknak harmadik lemeze. Funkcionálisan ugyanaz az éjszakai cirkálásra ösztönző zene, mint amit az előző két lemezén hozott, zeneileg azonban sokkal színesebb és összetettebb lett az új anyag az elektrós és dark technós hatásoknak köszönhetően, sőt, még egy dubstepes hatású torzulás is van.