Vasárnap este a Soroksári úti, a belvárostól távol eső R33-ban rendezték meg a harmadik UH Demo-t az Ultrahang Fesztivál szervezésében. Ezeken évről-évre fiatal magyar előadók játszanak, nem egyszer első fellépésüket adva. Bár volt most is egy punkzenekar (Opus Null) és egy elektronikával is átszőtt post-rock produkció (Tantalizing Pots), azért idén is a szöszmötölős, a széttöredezett ritmusok és dallamok között magával a nagybetűs Hanggal játszadozó fellépők domináltak.
Délután ötkor belesüppedtünk az R33 egyik koszos kanapéjába, tágra nyitottuk úgy a füleinket, ahogy magunkat, és vártuk. hogy szíven vagy fejen találjon valami.
Ahogy a rendezvény megnevezésében szereplő “demo” megjelölés is mutatja, itt korántsem kész produkciókra kell számítani, inkább amolyan workshopra, ahol nem is annyira a végeredmény a fontos, hanem az alkotás folyamata, a színpadra állított hálószoba. Mindez elég bensőséges, igazi jó vasárnap délutáni hangulatot adott az egésznek, annak ellenére, hogy egy-két bizonytalanabb fellépőt leszámítva általában tök összeszedett, jól felépített műsorokat láthattunk. És itt rögtön be is vallanám, hogy nem is tudtam hármat kiválasztani, csak négyet, úgyhogy akinek van ideje, az ide kattintva megismerkedhet mind a tizenegy fellépővel. A kényelmeseknek pedig jöjjenek az én kedvenceim:
3. (holtversenyben) Bartha Márk
Bartha Márk kísérteties zörejekkel kísértett, sötét ambientes, ipari tájak felől épített fel valami absztrakt hiphopot beatboxszal és elektronikával. A fél órás műsor feléig nem is nagyon lehetett tudni, esetleg csak sejteni, hogy hova is tart ez az egész, aztán összeállt, majd ismét széthullott. (vimeo)
3. (holtversenyben) Utero
Az Utero néven fellépő srác mindenféle hangmintákból építkezve csinált ilyen szétütött klubzenét. Igazából ő volt az egyetlen, akinek a műsora szombat éjjel egy órakor is tökéletes lett volna, úgy hogy közben vasárnap fotelben ücsörögve is végig tök izgalmas volt. (soundcloud)
2. TVillo & NahTe
A képen szereplő idős úr, mint megtudtuk, Vető János fotós, aki szintén képzőművész társával lépett fel az UH Demón. Kísérleti elektronika találkozott náluk kávéházi jazzel vagy jazzes ambienttel, szaxofonnal és egyéb fúvos hangszerekkel, amik később hangmintaként visszatérve fonódtak össze az újabb szólamokkal. (soundcloud)
1. Asio Otus
A legjobb a végére maradó Asio Otus volt. Ő ilyen lebegtetésig visszabontott tánczenét játszott mély, szívdobbanásszerű basszusokkal, hol idilli, hol éteri zörgésekkel, máskor galaktikus zajokkal. (soundcloud)