Biztos mindenkinek megvan ez az influenszernek nevezett szakma (vagy “szakma?”:D), ami az utóbbi időkben alakult ki, és valahogy úgy működik, hogy ezek az emberek a YouTube-csatornájukon vagy az Instájukon az őket jó promóciós felületnek tartó cégek cuccait tolják puhán a követőik arcába.
Nos, mint az most jól kiderült, ez nem csak úgy működik, hogy a cégek keresnek meg kellőképpen sok követővel bíró arcokat, hogy
“Próbáld már ki az új autónkat, legyen rajtad ez a baseball-sapi, ne adj isten darálj már le egy iPhone-t a turmixgépünkkel!”
Hanem – kevés követővel rendelkező – úgynevezett wannabe influenszerek is viszont bombázzák a cégeket, hogy hadd ezt, hadd azt, cserébe párszáz emberhez eljut a híretek.
Az Atlanticen jelent meg egy cikk, amiből kiderül, hogy a hoteleknek például már a napi rutinját nehezíti meg a hozzájuk bejelentkező influenszerek tömege.
“Olyanokkal jönnek, hogy 10 napra a Maldív-szigetekre szeretnék jönni, cserébe posztolnék kettőt Instára a 2000 követőmnek”
– fakadt ki egy ötcsillagos szálloda kommunikációs menedzsere, majd hozzátette, hogy ez még a jobb eset, mert olyan is van, aki egy mondatos levélben dobja oda, hogy “kollaborálni akarok veletek”.
Egy Balin dolgozó PR menedzser szintén kifejtette, hogy napi 5-20 ilyen megkeresés nagy részét képtelenség komolyan venni, mivel olyan szinten vannak megírva, mintha a haverjukat akarnák elhívni kajálni.
Januárban egy ír hotel egyébként már úgy ahogy van, kitiltotta az inlfuenszereket. Ilyenek vannak hát a szórakoztatóipar újabb ágazatában.
Fotó: La Revue de Kenza