Hogy hova érkezik? Egyre több, trap-autotune-rap jellegű videóklipbe.

A dab kifejezést eddig egy újfajta (alig pár éve létező) fűszívási módra alkalmazták: arra, amikor a kendervirágzat helyett az abból kisajtolt olajat füstölik el a bátrak. A bátrak, mert ez 70-90 százalékos THC-tartalmat jelent, vagyis még a híres holland bekészülési szuperfegyver, a white widow is messze elbújhat mögötte a maga húsz százalékával.

Mostanra viszont a dabbing elkezdett mást is jelenteni – mint ahogy régebben a kábóra használt dope főnév is lassan a bárminemű faszaság szinonimája lett -, konkrétan egy táncformulát.

Konkrétran ezt a táncformulát:

Ugyanez kicsit nagyobb létszámban:

Nem annyira bonyolult definiálni, hogyan is kell dabbelni, és szerencsére nem is annyira komplex, mint mondjuk a chicagói footwork, azaz:

  • Csak semmi komolyság
  • Egyáltalán semmi komolyság
  • Játszd el, hogy kicsit készen vagy (vagy eleve legyél készen)
  • Kis tipegések, nagyobb ívű “elkapós” kézmozdulatok
  • És a lényeg, a trademark:

Egyik kar kinyújtva oldalra, másik kar behajlítva az arc elé ugyanabban az irányban, arc ráborul a behajlított karra. A legjobb, ha ezt a bukómozdulatot a test is követi.

Ez a vicces mozdulat az, ami a leggyakrabban visszaköszön az Egyesült Államok déli feléről érkező videókban, többek között az idei év újhullámos-cloud-trappes R&B slágerében is, Post Malone White Iversonjának klipjében:

És akkor itt vannak a többiek:

És akkor el is lehet kezdeni gyakorolni az őszi bólogatós bulikra büszkén felszegett, majd le-leejtett fejjel, ahogy a műfaj azt megkívánja!

(via)