Könnyen meglehet, elnézegetve ezeket a képeket, amik a Snarkitecture nevű New York-i építészstúdió alkotásairól készültek. Ezek ugyan kereskedelmi egységek belső terei, az élmény mégis valami egészen más minőséget sugároz.

Szinte már azt is, például, hogy ne érj hozzá ehhez vagy ahhoz, mert ez egy kiállítótér! Persze csak annyira kiállítótér, mint a Deák utcai fashion street bármelyik üzlete, de mégis az az érzése támadhat a betérőnek, hogy műalkotások, és nem is megvásárolható göncök között mászkál (ami, nem tudjuk, mennyire előnyös a biznisznek, de lehet, hogy csak mi toljuk túl a túlgondolást).

Kaptak viszont egy nagyon jó kérdést egy velük készült friss interjúban, miszerint mi a helyzet a hús-vér boltok egyesek által megjósolt lassú kimúlásának, tekintve az online kereskedelem előretörését?

Daniel Arsham és Alex Mustonen a Snarkitecture-től erre azt mondta, hogy ez egy kétirányú utca, mert ahogy a jól teljesítő nagy márkák elmennek a falig a fizikai megjelenéssel, úgy a kis underground webes brandekkel is ugyanez történik, csak ők a digitális közegben maxolnak ki mindent – és míg előbbi rájön ennek megfelelően az online fontosságára, utóbbi rájön a valós térben való terjeszkedés fontosságára. Ráadásul most,

az internetkorszakban minden korábbinál több ember igényli az érintést, a tapinthatóságot.

De azt is mondják amúgy a srácok, hogy azért így is vannak olyan terek, mint mondjuk a világ legtrendibb ruhakomplexumának tartott párizsi Colette, ahova akkor is elment az ember (már csak múlt időben), ha tudta, hogy semmit nem fog vásárolni.

Az mindenesetre biztos, hogy el bírnánk nézegetni ilyen boltokat itthon is.

Addig viszont nézegessük a Snarkitecture Instagramját!

Kith LA now open in West Hollywood 🌴

A post shared by Snarkitecture (@snarkitecture) on