A legutóbbi zajtechnós kiadás után (amiről itt írtunk) az afrofuturizmus tematikája köré szerveződik az Electrify Series szombaton következő negyedik epizódja. Jön a kozmikus house-t toló Hieroglyphic Being (képünkön) Chicagóból, az afro-technós Cut Hands Angliából, előttük pedig az Uffalo Steez mutatja meg, hogy milyen is az a budapesti juke.

A ’90-es évek óta a szakmában levő Jamal Moss a house olyan klasszikusai mellett kezdett, mint mondjuk Adonis vagy Lil’ Louis. Ő magát is abba a generációba sorolja, akik az utolsó voltak azok közül, akikre a fiatalon elhunyt Ron Hardy music boxos fellépései még közvetlenül hatottak. Moss másik fontos inspirációja a Sun Ra kozmikus jazzével történő találkozása lett. Ezzel nagyjából el is érkeztünk a Hyeroglyphic Beinghez, amelyben Moss a house-t szedi darabjaira, majd keveri el a szabálytalannak tűnő vagy csak simán átláthatatlan pszichedelikus szintifolyamokban. A teljes tavalyi lemezét itt lehet ingyen letölteni, rövid ízelítőnek meg mondjuk ez jöjjön:

William Bennett dobos és a Whitehouse zajlegenda tagja 2011-ben kezdte el a Cut Hands nevű projektjét, amelyben alapvetően a két fő érdeklődési körét ,a dobokat és a zajt helyezi új perspektívába. Az afrikai ütősalapokból kiinduló számok jólesően mocskos zajokkal keverednek össze nála valami roncstelepi tribál-indusztriál zajtechnóvá. A Black Mamba lemez címadó dalocskája jó kis bevezető ebbe az apokaliptikus univerzumba:

A viccesen kreatív kézfogós videójáról híres budapesti Uffalo Steez a Bounce-csapatból ismerős Vanis és Yvein Monq kettőse, egészséges footworköt játszanak némi européer wonkys árnyalattal, amit lehet, hogy csak én érzek bele:

Tekintettel arra, hogy mindez a bulisáv előtt lesz egy szupermasszív három órába összezsúfolva, 20:00-tól 23:00-ig, így nem kérdés az azonnali:

BECSEKKOLÁS!