Noha Coolio 1998-as koncertjétől kezdve Snoop Dogg 2012-es bulijáig jó pár hiphop-előadó megfordult már a Sziget nagyszínpadán, mégis Wiz Khalifa csütörtöki fellépése volt az első olyan a rapzenének a totális mainstreambe érkezése óta, amikor ennek az érának az egyik emblematikus arca headlinerkedhetett.

A kérdés nyilván nem az volt, hogy akkor most ez mekkora koncertélmény lesz a szónak a régi értelmében, hanem, hogy mennyire és hogyan rezonál ezzel a trapes, autotune-os újhiphoppal a Sziget közönsége.

Mert abba tényleg felesleges belemenni, hogy mennyit adott hozzá a dobosból, basszerosból és egy szintisből (meg persze egy dj-ből) álló kísérőzenekar az egészhez, amikor csomó vokál konzervről szólt, sőt a műsor derekán még a Smells Like Teen Spiritet is betették albumverzióban. Volt és lesz is olyan még a nagyszínpadon, aki koncertezés minimumaként csak néhány gombot nyom meg.

Sziget2017: Pink valamibe nagyon beletenyerelt a fesztivál nyitónapján

Már csak azért is felesleges ezt firtatni, mert alighanem a közönség Pink koncertjénél (is) sokkal jobban érezte magát. Olyan volt az egész, mint egy kannabiszünneppé duzzasztott házibuli. Megérkezek, masszív fűszag fogad, majd a színpadon is előkerül egy gyanús kinézetű cigaretta, közben pedig még a leghátsó kivetítő előtt is táncolnak az emberek.

Azt nem vágom sajnos, hogy Wiz Khalifa életművében hány dal számít slágernek, de az első egy órában mindegyik annak tűnt, mindenki (vagy legalábbis látszólag mindenki) skandálta a refréneket, és úgy általában kisebb-nagyobb ováció fogadott minden számot.

Az uccsó fél óráról, úgy alakult, el kellett jönnöm, úgyhogy az általam látott tetőpont az volt, amikor behoztak néhány többméteres gumispanglit, majd beküldték őket a közönségbe.