Átvágni a városon Mikael stúdiójához (Fotó: Dazed)

“Ott volt egy srác csuklyában, arccal a hangfalak felé fordulva, a szája tele hallucinogén stimuláns* Khat-levelekkel és teljesen átadta magát a zajnak” – emlékezik vissza a Dazed újságírója, Pete Kowalczyk az Addis Ababa-i klubélményére. Ebbe a világba nyújt betekintést Mikael Seifunak a washingtoni 1432 R-nál megjelent EP-je, a Yarada Lij. 

Ahogy a mobiltelefonok olvasási forradalmat robbantottak ki Afrikában, úgy a számítógépek elterjedése és a szélessávú internet lehetőséget ad a helyi fiataloknak bekapcsolódni a tánczenék világába is. A hangszerek és fizikai hordozók világában ez még esélytelen volt számukra a szegénység miatt, most azonban csak annyit kell tenniük, hogy beírják a Google-be:

“How to mix?”

A hirtelen felpezsdülő etióp zenei színtéren bazári jelleggel keveredik minden, a helyi népzenéktől és vallási daloktól kezdve a hiphopon és Rihannán át egészen a UK garage-ig. A New Jersey-i egyetemen tanult Mikael Sefi ebből a katyvaszból rakott össze egy olyan súlyos és kifinomult anyagot, ami után én most egy darabig nem akarok mást hallgatni. Egyszerre kísérteties, archaikus és spirituális, de benne van a kísérleti house-ok apokaliptikussága, valamint az amerikai R&B fülledtsége is.

via Dazed

*”Istenem, az ostoba fogyatekosnak, aki az eredeti cikket irta, es ezzel teged is tevutra vitt, uzenem, hogy a khat NEM hallucinogen HANEM stimulans.” – köszönjük a kiegészítést Bede Mártonnak. Így a cím is félrevezető lehet, és amennyiben jól működik, akkor sem kizárólag az eredeti szándék szerint.