Tegnap San Franciscóban Drake közreműködésével mutatta be az almás cég a Beatsszel közös zenés appját, az Apple Music-ot. Ráadásul pedig Weeknd premierezett egy dalt.

Az Apple CEÓja, Tim Cook rögtön azzal merész felvezetéssel kezdte, hogy új fejezetet fognak nyitni a zenében és örökre megváltoztatják a zenehallgatási szokásokat.

“2015-ben a zenepiac töredezett és rendezetlen. Ha zenét akarsz hallgatni, akkor ide mész. Ha videót akarsz nézni, oda. Amott meg a zenészeket tudod követni.”

– vázolta fel Cook után a mindenki által ismert orvosolandó problémát a Beats társalapítója, Jimmy Iovine. Ezután már nem is volt annyira meglepő, amikor egy komplett médiabirodalom képe rajzolódott ki az este során.

Mit fog tartalmazni az Apple Music?

1. Az iTunes katalógusán túl elérhetőek lesznek zenészek és kiemelt szerkesztők (Pitchfork például) által összeállított lejátszási listák, valamint videók is. 

2. Tartalmazni fog egy 24 órás rádiócsatornát, aminek Beats 1 lesz a neve. Ez Londonból, New Yorkból és Los Angelesből fog sugározni napszaktól függően. A főszerkesztője a BBC Radio 1-ból ismert Zane Lowe lesz. 

3. A Connect nevű szekció pedig az egyes zenészek és rajongóinak kapcsolatát fűzi szorosabbra. Ide átterelhetőek lesznek a facebookos, twitteres, soundcloudos kontentek is. Tehát a közösségi médiának a zenével kapcsolatos része. Ahogy Drake is elmondta, ettől mindenkinek sokkal egyszerűbb lesz. 

Mindez pedig havi 9,99 dollárba, tehát alig háromezer forintba fog kerülni. De lesz hatfős családi csomag mindössze másfélszer ennyiért. Az Apple-sök júni végétől vehetik birtokba a megaappot, ősszel pedig érkezik mindez Androidra és Windowsra is.

Közben szerencsére arra is rájött az Apple, hogy az ingyenes, de kötelező U2-lemeznél vannak sokkal menőbb dolgok is. Így az Apple Music bemutatása után Weeknd debütáltathatta a Can’t Feel My Face című, Jackót idéző trekkjét.

(via Guardian)