Egy Twitter-poszt elég volt ehhez.

Már jó néhány hete pörgött az Államokban a Heineken Lightnak a “Sometimes, lighter is better” szlogennel megtolt tévéreklámja. Amiben is a bartender fekete szereplők előtt csúsztat végig a pulton egy üveg sört a nem-fekete szereplő számára. Így nem is olyan nehéz “félreérteni” az sörgyártó üzenetét.

Erre mutatott rá Chance The Rapper a Twitterjén – rögtön megvádolva a Heinekent, hogy több társukhoz hasonlóan szándékosan játszanak be rasszista szólamokat a népszerűségért cserébe:

Ezután a Heineken meg se próbálta tisztára mosni a reklámját, elismerték, hogy túllőttek a célon, és hangsúlyozták, hogy ők mindig is azt hirdették, hogy több egyforma van bennünk, mint különböző, ezért a szívükre vették a mostani ballépésüket, és a jövőbeli kampányaikat ennek tudatában fogják szervezni.

Lemajmozott egy fekete kiscsávót a H&M?

(via)