Ha valami elindul a népszerűvé válás rögös, és hirtelen felbukkanó jóakarók által kikövezett útján, annak számolnia kell azzal, hogy a tevékenységének lesznek vicces spinoffjai is. Amik felett nem feltétlenül gyakorolhat kontrollt.

A Boiler Roomot szeretjük. Miért is ne tennénk: jó lemezlovasok és producerek igyekeznek benne a még annál is jobb oldalukat villantani, miközben körülöttük táncikálhat egy osztálylétszámnyi kiváltságos ember, viszont a világ maradék része élőben streamelheti a bulit, ami ráadásul jól is szól.

Egy olyan formátumról van szó, ami ha most hirtelen eltűnne, akkor nagyon nyögne érte az elektronikus tánczenére fogékony közönség. Támasztottak egy olyan igényt, amiről addig nem is tudtuk, hogy létezik, ma viszont már én is azon kapom magam, hogy a barátaimmal a cseten egy Budapestre meghívott előadó kapcsán sokszor nem az albumát emlegetjük, hanem azt, hogy mit alakított a bojlerben. Ez lett a fő kurrent igazodási pont: ha egy DJ-t akarunk lecsekkolni, akkor a Youtube-on kifejezetten ezt a fellépését keressük. (Ja, nincs neki? MIAZISTEN?!)

Meg persze nem utolsósorban jókat lehet szórakozni is az olykor bávatag közönségen, megerősítve magunkban, hogy mi viszont kurva jól tudunk táncolni:

Nem véletlen, hogy egy ilyen népszerű formátumban mások is meglátják a maguk lehetőségét. Magyarországon a Together vágott bele hasonlóba, de az első olyan újragondolás, ami a Boiler Room házigazdáit is lépésre késztette,

az néhány vicces kedvű ausztrál Toilet Room nevű mashupja volt.

A vécéhumor olyan szintet lépett, mint még soha:

És gyorsan jeleznénk is, csoda, hogy megtaláltuk ezt a videót. Azt ugyanis a Boiler Room-vezetőség szorgosan törölteti mindenhonnan, ahol felbukkan (senki ne lepődjön meg, ha egy idő múlva itt is csak egy kódhalmazt lát). Sőt, úgy tudjuk, hogy Palemant – aki a fenti, legendásan jól sikerült zeneszelekciót lezavarta – kicsit meg is szorongatták: azt mondták neki, ha nem szedi le sürgősen mindenhonnan, a SoundCloudját is beleértve a mixet, akkor soha többé nem játszhat Boiler Room-bulin.

Aztán történt egy másik szokatlan eset is, az tavaly nyáron: a különlegesen éteri elektronikus popzenéket gyártó kanadai énekesnőt, Grimes-t hívták el Richie Hawtin ibizai villájába bojlerrúmozni.

Akinek több se kellett, és lejátszotta minden idők trollválogatását: Vengaboys, Mariah Carey és Ramones voltak a szelekcióban.

Videót pedig ide már nem tudunk illeszteni. Az ugyanis azóta sem látott napvilágot a Boiler Room csatornáján, pedig ez így szokott történni. A popmaraton annyira lecsaphatta a biztosítékot a formátum atyjainál, hogy becsűrték a fiókba a felvételt (az már mellékes, hogy Richie Hawtin maga is dobált be némi slágert a keverő mögül). Most azonban, csak hogy a világ nehogy megérjen a pusztulásra, egy Grimes-rajongó petíciót indított a videó megjelentetéséért. Aki akarja, a link mögött máris szignózhatja!

Mi nem fogunk most megfejtéseket ideszögezni. De az biztos, hogy ha egy olyan képződmény, ami pont azért jött létre, hogy kiszolgáljon egy réteget, ami több teret és megszólalási lehetőséget akart magának, elkezdi elveszíteni a humorérzékét és corporate-tempóra vált, akkor az nem a jó út.

Hanem a rossz!

Köszönöm a figyelmet. És most menjetek szórakozni!