A szabadszellemű Budapest-közeli fesztiválok legszabadszelleműbbike, a Bánkitó számos különböző embert vonz, de leginkább olyan habitusúakat, akik nyitottak minden jóra, gyakran műfajokon átívelően gondolkodnak, és míg napközben örömmel lötyögnek el egy szálgitáros előadóra a vízparton, este örömmel csatornázzák ki maradék energiáikat egy kis heves technóra.

Ezért is hökkentett meg sokakat a hír, amit a feszt egyetlen, majdnem nullahuszonnégyben üzemelő villanyzenei színpadának szervezőbrigádja, a BAR 72 posztolt ki a Facebookra, miszerint a fesztivál gazdái nem szeretnék már őket látni a 2017-es eseményen.

“Több szempontból is csalódás ez a számunkra. A félreértés elkerülése végett nincs konkrét konfliktus, ami miatt történt volna ez az egész és érdemi vita sem folyt erről velünk.”

Úgy tudjuk, hogy atényként közölték velük a rolólehúzást, vitának helye nem volt. A fenti poszt alá a Bánkitósok is kommenteltek a fesztivál nevében, miszerint nem látták konfliktusmentesnek a közös munkát, ezért a búcsú.

Mi külön is elküldtük a főszervezőknek a kérdéseinket, hiszen elsőre eléggé meredeken hangzik, hogy az egyetlen épkézláb, a táncolásról szóló elektronikus stage ilyen csúfos véget érjen (nem, a Tilost ne vegyük ide, mert az egy kis cicergő busz, az S*10 meg nem a klubzenékről szól, hanem az agyasabb dolgokról). Lukács Áron a kommunikációs részlegről küldte meg az alábbi választ, amit teljes egészében közlünk:

“Minden évben reprezentatív felmérést készítünk a fesztiválozók körében, melyekben többek között a különböző helyszínekkel, így a BAR72-vel kapcsolatban is kérünk visszajelzéseket. A felmérésben a fesztiválozók nem emelték ki a helyszínt, kivéve amikor azt kifogásolták, hogy a délelőtti órákban kifejezetten zavarja a zene a bulizásban megfáradt a pihenni vágyókat. Ezzel függ össze, hogy a helyszín a működése majd felében alullátogatott volt és sok előadó nagyon kevés ember előtt tudott csak fellépni. Ahogy az összes zenei helyszínen, úgy az elektronikus stagen is csavarunk majd egyet, az új helyszín programjáról és szakmai koncepciójáról az elkövetkezdendő pár hét folyamán lehet majd értesülni.

A Bánkitó Fesztivál független, társadalmileg elkötelezett kisfesztiválként mindig egy közösségként, demokratikus alapokon szerveződött, ahol a számtalan önkéntes mellett a különböző stábtagok is csak jelképes összegért dolgoznak, legfőképp egy olyan fesztiválért, ami hazánkban egyedülálló módon foglalkozik aktuális és fontos témákkal. Így elengedhetetlen, hogy a stáb tagjai örömüket leljék a szervezési folyamatban és ne teherként éljék meg azt. A BAR72 esetében a fesztiválok utáni visszajelző alkalmakon többen jelezték a stábból, hogy a profizmusukon felül ez a plusz integrálódás nem jött létre. Ez a döntés természetesen semmit nem von le a BAR72 csapat eddigi munkájának minőségéből: biztosak vagyunk benne, hogy a jövőben lesz olyan együttműködésekre lehetőségük, amelyekben az elképzeléseik megvalósulhatnak.”

Annyi tehát kiderült végül, hogy a táncos elektronikát szerencsére nem paterolják ki, csak másokkal hozzák tető alá. Kérdéseink közt amúgy szerepelt az is, hogy miért fél évvel a fesztivál után kellett ezt közölni a helyszín korábbi szervezőivel – erre nem kaptunk választ. Úgyhogy egyelőre annyit tehetünk, hogy reméljük, 2017-ben is lehet majd még belerugózni a naplementébe.

(Nyitókép: Szemerey Bence)