Aphex Twin tavalyi lemeze olyan volt, mint egy óda a klasszikus kiadványaihoz. Egy második debütálás azok számára, akik az ő fénykorában még a Coco Jumbón rugóztak vagy csak épp tervbe voltak véve. Ma megjelent EP-je viszont igazi kortárs darab.

Azt már jóval a Syro előtt tudni lehetett, hogy Aphex Twin nem akasztotta a szögre a stúdióját, mindössze a lemezpiacról vonta ki magát. YouTube-on például bárki megnézheti a lenyűgöző Remote Orchestráját, amiben 48 vonóst és 24 énekest vezényelt mintegy távirányítással, fülesen keresztül és vizuális jelekkel.

Tavaly egy interjúban megkérdezték a bogaras mestert, mit szól Squarepusher lemezéhez, amit japán robotok segítségével készített el és amiről itt írtunk nagyon lelkesen. Akkor unottan csak annyit mondott, hogy hasonlókat ő is csinált már a stúdiójában.

A sejtelmesen, rögtön a második résszel indító Computer Controlled Acoustic Instruments most ebbe a világba enged betekintést. Ki is találtam rá egy új hashtaget: #Robojazz. Ez és a címe pontosan leírja, hogy miről van szó.