Az már King Kendrick második lemezének, a To Pimp A Butterfly-nak a megjelenésekor világos volt, hogy nem csak egy kivételesen erős anyag, hanem D’Angelo és Kanye West legutóbbi albumival együtt a korhangulatot is sikerült telibe találnia. Valahogy úgy, ahogy a Sex Pistolsnak és a Clash-nek sikerült megfogalmaznia a Thatcher-féle Anglia dühét a 70-es évek második felében.

Az ilyen esetek, mint ez a mostani pedig csak ráerősítenek minderre. Történt ugyanis, hogy Clevelandben egy a feketék jogait tárgyaló konferencia után egy tizennégyéves gyereket begyűjtöttek a rendőrök. Állítólag ittas volt. A tömeg megpróbálta megakadályozni az őt szállító rendőrautót, amire paprikaspré volt a hatósági válasz. Ekkor kezdtek bele a legutóbbi Kendrick-kislemez refrénjének a skandálásába.

Azért is nagyon durva ez, mert a To Pimp The Butterfly közel sem egy sima protest-lemez. Sokkal inkább egy végtelenül ambivalens, politikailag inkorrektségtől sem visszariadó groteszk dráma, amiben a személyes és közösségi vetületek kibogozhatatlanul összefűződnek.

És bár a Butterfly elsősorban nem rólunk szól, de innen Magyarországról sem tudunk elég hálásak lenni, hogy legalább az interneten keresztül a maga idejében lehetünk ott egy ilyen lemez kultúrtörténetének kezdeténél.

(via Fact)