Hogy mi van? Nem, dehogy április első napja. Ez tényleg történik.

Igaz, egyik nem ugyanaz mint a másik: az egyik az Egyetemes Zenetörténelem fontos igazodási pontja, a másik meg egy friss találmányocska neve. Pont ez a baj vele: a neve. Kraftwerknek elnevezni egy dizájntöltőt olyan, mintha egy új mp3-lejátszót Coldplay néven akarnék bevezetni a piacra. A streamingszolgáltatásomat meg Radioheadként.

Ennél kevesebbért is mentek már ölre zenészek, néha jogosan, néha nem, de azért valljuk be, ez így ebben a formában tényleg erős:

Pedig az ötletgazdák több mint 1,5 dollármillát kalapoztak össze a Kickstarteren. Ha erre képesek voltak, akkor talán gondolkodhattak volna egy jogász megkérdezésében is. Vagy csak simán nem jut eszükbe egy kurva fontos zenekarról elnevezni egy készüléket, újítás ide vagy oda (a töltőt öngyújtógázzal lehet újratölteni, amúgy persze wow meg minden). Még akkor sem, ha a kraftwerk így, nem tulajdonnévként egyszerűen az erőmű német megfelelője.

Ralf Hütter – a robotcsapat utolsó tagja, aki a kezdetektől nyomogatja a billentyűt – veselkedett neki egy védjegybitorlási pernek. Meglátjuk, mi lesz belőle, addig meg itt egy klasszikus:

(via Guardian, Hollywood Reporter)