Az Add My Window nevű startupon keresztül már négy holland város lakói léphetnek be a reklámbizniszbe. Ha vállalják, hogy lemondanak az ablakon át érkező természetes fény jó részéről.

A vállalkozó kedvűek egy ablakuk feláldozásáért 150 eurót kasszírozhatnak havonta. Ez úgy tök jól hangzik a magyar fülnek, hogy 45 ezer forint. Úgy talán már kevésbé, hogy a helyi minimálbérnek mindössze 10%-a ez az összeg. (A magyar minimálbérhez arányítva ez alig tízezer forint lenne.)

Így vagy úgy, de Hollandiában már 238 kiadó ablak van. Ebből perpillanat 31 foglalt hét hirdető jóvoltából. A hirdetéseket egyébként belülről lehet felragasztani az ablakra, és valamennyi fényt át is eresztenek. Az viszont jó kérdés, vajon az ablaktulajdonosok megválaszthatják-e, hogy milyen posztert kapnak a lakásukba?

Ahogy sok más esetben, úgy ezügyben sem mi, hanem majd a jó öreg idő mondja meg, hogy működőképes vagy felejtős a kezdeményezés. Az viszont biztos, hogy a sharing economy, azaz megosztás alapú gazdálkodás (amilyen pl. az Uber vagy az Airbnb is) egyre inkább előtérbe kerül az élet minden területén.

(via Fastcoexist)