Hátha nem jutott el mindenkihez a heti hírmondó, úgyhogy örömmel szólunk: igen, a streetworkout a 21. század egyik legremekebb felfedezése, ha önmagunk karbantartásáról van szó. A vasnehéz tárcsák, ilyen-olyan kötelek és más kiegészítők helyett kizárólag saját testsúllyal dolgozó sport kiindulópontjai ugyanis olyan alapvetések, mint a fekvőtámasz, húzódzkodás, tolódzkodás. Ezeket pimpeli fel akrobatikus és egyéb szabad elemekkel. Úgy, hogy a neonfényekben úszó hi-tech edzőtermek küszöbét sem kell átlépni hozzá.

Nem véletlenül van már világbajnokság belőle, amin már Magyarország is elért dobogós helyezést. És valahogy így néz ki:

Az idei, általunk már megénekelt Budapest Urban Games-en is kellő mennyiségű reflektorfényt kapó sport egyik hazai űzőjét, Gábort kértük meg, szedje már össze hét pontban, miért lesz annyira jó annak, aki belevág ebbe az utcai hobbiba.

1. Minimális ezközigény

Mert igazából tényleg te vagy csak. Meg a park. Meg a társak.

2. Fokozatos egymásra épülő gyakorlat-progressziók

Igen, itt is lehet jól átgondolt edzéstervet készíteni.

3. Kismillió online videót találhatunk a neteken, amik alapján könnyen el lehet kezdeni

4. A saját testsúlyos gyakorlatok jól fejlesztik a testtudatot

Hogy a legközelebbi péntek esti elhajlásodon még az elhajlásod is tökéletesen kiszámított legyen, és a járdapadkáról is úgy lépj le a hatodik kör ital után, hogy a megbillenésnek a nyoma se látszódjon.

5. Van sok ingyenes park már a fővárosban is, illetve közösség, ahová le lehet menni

Bizony. Sőt, nem is mindig kell a parkokra hagyatkozni. Mert minden egy pálya, ahogyan azt Szarka Ákos is bemutatja:

6. Könnyen beépíthető más edzésprogramokba is

Hiszen – lásd egyes pont.

7. Kúlfaktor: “szerintem a muscle up meg a human flag mocskosul menő.”

És akkor még egyszer, nehogy elfelejtődjön: október elsején szombaton Budapest Urban Games, a link mögött még több szép infó, és igen, lehet streetworkoutra nevezni, vagy akár csak nézni reményteli szemekkel.

(Nyitókép innen)