A Citizens Advertising Takover Servie nevű reklámellenes csoport még fél éve találta ki, hogy Clapham Common megállójának elfoglalják az összes hirdetőtábláját, és macskát tesznek valahányra. Ha összeolvassátok a szervezet nevét, akkor megtudjátok, hogy miért nem mondjuk kutyákat akartak a Cats Not Ads nevű projektjükhöz.

Azonban nem gerillaakcióként futottak neki, hanem kulturált modern emberként Kickstarteren nézték meg, hogy van-e társadalmi támogatottsága az ügynek. És hát volt, össze is jött a pénz, amiből ki tudták bérelni a Clapham Commonnak mind a hatvan hirdetőtábláját.

De hát mégis mi volt az egésznek a célja?

  • Jól néznek ki a macskák. Később ezt annyival kiegészítették, hogy két macskaotthon logóit is elhelyezték, de hangsúlyozottan nem állatmentő akcióról van szó.
  • Ami ennél is fontosabb, hogy ne stresszeljünk már folyamatosan a vásárláson, hogy de jó lenne még ez az autó, vagy az a nyaralás. A legjobb dolgok úgyis ingyen vannak.
  • És határozottan nem egy lájkvadász ügynökségi gerillakampányról van szó, inkább arról, hogy megmutassák a közösség erejét, azaz, hogy ilyesmi akciókat bárki más is csinálhat.

(via)