Még másfél éve a jelenleg a DDB Reklámügynökség berlini irodájánál dolgozó Bodnár Bence fejéből pattant ki az ötlet, hogy valamit kezdeni kéne a cipőjüket bámuló vagy a telefonjukba süppedő budapesti emberekkel. A megoldás a #felafejjelbudapest projekt lett, ami arra szólítja fel a járókelőket, hogy nézzenek már körbe, hiszen egy szabadtéri múzeumi tárlatként vesznek minket körbe a belvárosban a szebbnél szebb épületek.

#felafejjelbudapest #felnézéstkérek

A photo posted by @bencebodnar on

Az őszi és tavaszi fesztivált szervező BFTK-s Barna Judit és csapata, valamint a végső kivitelező Activity Group segítségével a mostani héttől megvalósul a projekt.

Idén első körben húsz szecessziós épület elé kerülnek inverz graffitik, amik azt jelzik, hogy most aztán tényleg érdemes felemelni a tekintetünket. Később más stílusok is sorra kerülnek majd. A felafejjelbudapest-hashtag pedig arra biztat, hogy fotózd le, majd töltsd fel Instagramra az adott épületet.

A környezetbarát fordított graffitinek a lényege, hogy nem festéssel készül, hanem tisztítással kerül a felhívás a piszkos járdára.

Ennek pedig az a következménye, hogy idővel bizony eltűnik. Ezért is különösen fontos lépés az instagramos dokumentálás, így szabadtéri tárlat folyamatosan egy virtuális gyűjteménnyé alakul át.

Volksbank épülete….#felafejjelbudapest #felnézéstkérek #btf #szecesszió

A photo posted by Judit Barna (@jujuubrown) on

Hát fel a fejjel Budapest!